آرشیو پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۷۴
داخلی
۵
گزارش

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی

رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور شد

گروه سیاسی با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، در جلسه علنی دیروز مجلس، رحمانی فضلی با 198 رای موافق به عنوان رئیس محاسبات کشور انتخاب گردید.

رحمانی فضلی که پیش از قائم مقام شورای عالی امنیت ملی در زمان ریاست دکتر لاریجانی بود، در جلسه روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب و جهت انتخاب نهایی به هیات رئیسه مجلس معرفی شده و در جلسه علنی دیروز مجلس به مدت 4 سال به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور برگزیده شد.

طبق ماده 11 قانون، دیوان محاسبات کشور، رئیس این دیوان پس از افتتاح هر دوره قانونگذاری به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان ملت انتخاب می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی که دارای دکترای جغرافیا و فوق لیسانس جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد پیش از این در سمت هایی چون، قائم مقام شورای عالی امنیت ملی و معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه ای، نماینده دور چهارم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، قائم مقام سازمان صدا و سیما، معاون برنامه ریزی، معاون امور مجلس و استان ها و معاون سیاسی، رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما و... در حدود دو سال معاون اقتصادی و امور بین المللی وزارت کشور و... مشغول به فعالیت بوده است.

* برنامه های رحمانی فضلی برای دیوان محاسبات

همچنین دکتر رحمانی فضلی روز گذشته در صحن مجلس به ارائه برنامه هایش برای اداره دیوان محاسبات پرداخت.

تقویت و ارتقای شان و جایگاه نظارتی مجلس، رعایت صرفه جویی و صلاح به معنای مراقبت از هزینه وجوه در محل مصرف قانونی اش، اجرای قانون در فرایند نظارت ها، رعایت اصل بی طرفی در نظارت ها و تقویت و ارتقای جایگاه دیوان محاسبات در استان ها از جمله برنامه های رحمانی فضلی بود.

وی همچنین بر ارتقای کیفیت آموزش حسابرسان دیوان، کیفی سازی گزارش ها، ارائه مشاوره های قانونی در امور اقتصادی و مالی کشور و حضور فعال دیوان در هنگام بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

نظارت دقیق بر دستگاه های اجرایی از سویی و جلب اعتماد این دستگاه ها از سوی دیگر نیز از برنامه های رئیس جدید دیوان محاسبات می باشد و در نهایت تجلیل از مدیران صالح، آینده نگری در نظارت ها، اولویت سنجی و اصلاح ساختاری نیروی انسانی از برنامه های داخلی رحمانی فضلی بود