آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۴
برش های کوتاه
۹

بادکنک ها آرزوی دوران کودکی را برآورده کردند

استارآنلاین: یک پمپ بنزین دار 48 ساله اهل آراگون با بستن یک صندلی راحتی به بادکنک های بزرگی از جنس هلیوم توانست 320 کیلومتر پرواز کند و با استفاده از تفنگش در آیداهو فرود بیاید. کنت کوچ از شهر نبت در ایالت آراگون ایالات متحده پرواز کرد و پس از فرود موفقش در مزرعه یی در آیداهو مورد استقبال تعدادی از مردم محلی قرار گرفت.

آقای هتز از ساکنان شهر محل فرود کوچ می گوید: «همسرم به من زنگ زد و گفت کسی در ارتفاع پایین درون یک صندلی در حال پرواز است. من از پنجره نگاه کردم و او را دیدم که در 100 یا 200 فوتی زمین پرواز می کند. بعد او اسلحه اش را درآورد و به چند تا از بادکنک ها شلیک کرد تا از ارتفاعش کم کند و هنگامی که به زمین نزدیک تر شد همه بادکنک ها را آزاد کرد. مردم همه با دوربین هایشان به دنبال او می دویدند تا فرود بیاید.»

کوچ پس از پرواز از پمپ بنزینش با کمک بیش از 150 بادکنک بسیار بزرگ 378 کیلومتر را طی 9 ساعت پیمود.

تمام شهر طی این اتفاق از خانه ها و مغازه ها بیرون ریختند تا مردی را که «از آسمان آمد» ببینند. پرواز اولیه او با کمک چند تن از دوستانش انجام شد. با هل دادن آنها صندلی کوچ از زمین بلند شد. کوچ می گوید این کار را برای جامه عمل پوشاندن به رویای کودکی اش انجام داده است. «همه آرزوی پرواز دارند، دست کم همه در کودکی شان دوست دارند در میان ابرها بودن را تجربه کنند.» این سومین تجربه پرواز کوچ با این روش بود. بعد از این تجربه ها در نهایت توانست طرحی پیاده کند که با صندلی پرنده اش بتواند از ایالت خارج شود. هر یک از بادکنک های پر از هلیوم دو کیلوگرم از وزن صندلی و سرنشین آن را تحمل می کردند و کل وزن صندلی با کوچ و چتر نجات او 180 کیلوگرم بود.