آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۴
اجتماعی
۱۸

آمادگی UNDP برای حفاظت دریاچه ارومیه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: همکاری نهادهای بین المللی در برنامه های حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه ضروری است.

به گزارش ایسنا محمدباقر داریانی در جلسه یی که با نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد، افزود: دریاچه ارومیه به عنوان یک زیستگاه بین المللی، ارزش جهانی بالایی دارد که به دلیل کاهش بارندگی های سال های اخیر با مشکل کم آبی روبه رو است و در همین زمینه نیز دولت طرح های مهمی را برای حفظ این زیست بوم در دست اجرا دارد که همکاری نهادهای بین المللی در اجرای آن ضروری است. وی با اشاره به نتایج مطالعات انجام گرفته در خصوص علل کاهش میزان آب دریاچه ارومیه افزود: 70 درصد عوامل تاثیرگذار در وضعیت موجود دریاچه به تغییرات جوی و کاهش بارندگی های چند سال اخیر بستگی دارد.

الیزا ساگین بای معاون برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه جهانی دریاچه ارومیه گفت: حفاظت این زیست بوم بین المللی از اهمیت ویژه یی در جهان برخوردار است و سازمان ملل نیز در قالب حفاظت از عرصه های محیط زیست در جهان برنامه هایی را دردست اجرا دارد. وی همچنین در خصوص ادامه همکاری های طرفین برای دستیابی به برنامه مشترک کاری برای عملیاتی کردن برنامه های حفاظتی از دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرد.