آرشیو شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۶
صفحه آخر
۲۸

از سوی کمیسیون ملی یونسکو

برنامه های بزرگداشت مشاهیر ایرانی اعلام شد

برنامه های کمیسیون ملی یونسکو برای بزرگداشت سنایی، غزالی، رودکی، شیخ بهایی و سیدجمال الدین اسدآبادی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در بزرگداشت هایی که برای سال 2008 و 2009 از سوی سازمان یونسکو اعلام شده، کمیسیون ملی یونسکو قرار است بزرگداشت امام محمد غزالی را با همکاری مؤسسه فرهنگ و تمدن ایران زمین و همراهی فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم، انجمن حکمت و فلسفه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و جمعی از سازمان های فرهنگی در آذرماه امسال برگزار کند.

برای بزرگداشت سنایی غزنوی، دانشگاه الزهرا (س) آمادگی خود را اعلام کرده و قرار است همایشی در روزهای 12 و 13 آذر برگزار شود. در حاشیه همایش نیز نمایشگاهی به منظور معرفی پژوهش های سنایی شناسی برگزار می شود.

همچنین همایش بین المللی بررسی زندگی، آثار و اندیشه های سیدجمال الدین اسدآبادی قرار است با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه بوعلی سینا، مؤسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در روزهای 21 و 22 آبان برگزار شود.

بزرگداشت شیخ بهایی نیز سال آینده به مناسبت چهارصدمین سال وفات شیخ بهایی و تقارن آن با سال بین المللی نجوم، با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نهادهای دیگر برگزار می شود.

از سوی دیگر، بزرگداشت رودکی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، مؤسسه فرهنگ و تمدن ایران زمین، بنیاد فرهنگی - هنری رودکی، فرهنگستان هنر، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت همایش مقدماتی در شهریور 85 و کنگره بین المللی در آبان 86 برگزار شد.