آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۲۸
شهرستان ها
۱۱

مدیر کل فرودگاه های استان فارس: طرح توسعه ترمینال

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به اجرا درآمد

شیراز- خبرنگار کیهان:

ظرفیت فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با طرح توسعه ای که در آن در حال انجام است از 4 میلیون مسافر به 10 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

«مجید حجازی» مدیر کل فرودگاه های استان فارس با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته دو میلیون و 200 هزار مسافر از این فرودگاه جابه جا شدند.

وی اظهار داشت: مجموع نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه روزانه به 160 پرواز می رسد که در حدود 70 تا 80 سورتی از این پروازها را پروازهای مسافری تشکیل می دهد و سایر پروازها، آموزشی، ترابری و دیگر موارد است. وی با اشاره به اینکه فرودگاه شیراز از نظر عملیات هوانوردی هم رده فرودگاه مهرآباد تهران است افزود: این فرودگاه در زمینه پذیرش ورود و خروج پروازها در رتبه دوم فرودگاه های کشور قرار دارد.

وی از بازنگری در طرح جامع فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: این فرودگاه جزو نخستین فرودگاه های کشور است که طرح جامع دارد اما برای به روز شدن نیاز به بازنگری داشت که این کار انجام شده است تا بر مبنای آن بتوان بر رشد و توسعه فرودگاه شیراز افزود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه شیراز در دو فاز کوتاه مدت و میان مدت پیش بینی شده است افزود: در فاز کوتاه مدت توسعه ترمینال داخلی فرودگاه پیش بینی شده است که در ادامه ترمینال فعلی و یک ترمینال در فضای 3 هزار و 200 متر مربع در نظر گرفته شده است که طی پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.