آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۷۶
حوادث
۱۹

جسد مومیایی، مانکن از آب درآمد

گروه حوادث: به دنبال کشف یک گورستان 3000 ساله در روستای حسن آباد از توابع شهرستان سنندج، مرد سودجویی که با ساخت یک جسد مومیایی تقلبی و این که این جسد متعلق به این گورستان است، قصد کلاهبرداری داشت، دستگیر و تحقیقات پلیس از وی آغاز شده است.

به گزارش جام جم، چندی پیش باستان شناسان به دنبال کاوش در روستای حسن آباد از توابع شهرستان سنندج، موفق به کشف یک گورستان 3000 ساله قدیمی شدند که تعدادی جسد و ابزار قدیمی در آن محل دفن شده بود. به این ترتیب، اقلام مکشوفه به اداره میراث فرهنگی انتقال یافت، که کارشناسان، قدمت تاریخی آنها را تایید کردند و این اقلام برای نگهداری به حوزه استان کردستان منتقل شد.

پخش بلوتوث مومیایی در شهر

گزارش حاکی است، مطالعات و فعالیت کاوشگران درخصوص این گورستان ادامه داشت تا این که افرادی سودجو شروع به شایعه پراکنی کردند و گفتند؛ جسد مومیایی از این گورستان کشف شده است و برای اثبات ادعای خود، تصاویر این مومیایی را از طریق بلوتوث گوشی های تلفن همراه در سراسر شهر پخش کردند.

به این ترتیب، با گزارش این موضوع به پلیس آگاهی کردستان پرونده ای تشکیل شد و ماموران در قالب چند تیم عملیاتی تحقیقات ویژه ای را در این ارتباط آغاز کردند تا این که پی بردند، فردی که تصویر این مومیایی از طریق بلوتوث منتشر کرده است در شهرستان مراغه زندگی می کند.

با مشخص شدن هویت وی، این مرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز قبل در شهرستان مراغه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی جسد مومیایی کشف و ضبط شد.

این متهم به مرکز پلیس منتقل شد و کارشناسان میراث فرهنگی تحقیقات ویژه ای را برای مشخص کردن اصالت این مومیایی آغاز کردندتا این که معلوم شد، این مومیایی یک مانکن است که با کلاه گیس و تور پوشانده شده و یک تخته چوبی که خط میخی روی آن نوشته شده، به قصد سودجویی و فروش این مانکن صورت گرفته است.

با فاش شدن راز مومیایی تقلبی، ماموران به تحقیقات ویژای از متهم دستگیرشده پرداختند تا عاقبت وی اعتراف کرد مومیایی تقلبی را خود ساخته است.