آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۸
بین الملل
۲۳

گزیده اخبار

عملیات مبارز فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست

یک مجاهد 37 ساله فلسطینی در عملیاتی که بازتاب گسترده ای در محافل خبری پیدا کرد، با اتومبیل خود در بیت المقدس به نظامیان صهیونیستی حمله کرد. در این عملیات 2 نظامی اسرائیلی زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجاهد فلسطینی در ایست بازرسی خرمه که بین شمال بیت المقدس و کرانه غربی واقع است، با اتومبیل خود این عملیات جهادی را به اجرا گذاشت. او پس از دستگیری تاکید کرد: قصد گرفتن انتقام کودکان غزه را داشته است.

بازداشت عضو جدید شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان

نیروهای امنیتی لبنان یک عضو جدید یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان را بازداشت کردند. روزنامه الحیات روز شنبه نوشت: با بازداشت فردی به نام «ج. م»، شمار بازداشت شدگان شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان در روزهای اخیر به چهار نفر رسید. نیروهای امنیتی لبنان، بیش از یک هفته پیش، یک افسر بازنشسته ارتش این کشور به نام «ادیب العلم» و همسر وی و یک عضو سازمان امنیت عمومی لبنان به نام ژوزف العلم را که مظنون به جاسوسی به سود اسرائیل بودند، دستگیر کردند.

پرونده قره باغ در مذاکره سران روسیه و ارمنستان

رئیس جمهور ارمنستان با هدف گفت وگوهای صلح به مسکو سفر کرد. سرژ سارکیسیان در نظر دارد در این سفر از دیمیتری مدودف بخواهد گفت وگوهای صلح با آذربایجان در زمینه قره باغ را آغاز کند. روابط ارمنستان و آذربایجان از سال 1994 تیره است.

هالبروک: 5 میلیارد برای پاکستان کافی نیست

ریچارد هالبروک، فرستاده ویژه اوباما به پاکستان و افغانستان کمک 5 میلیارد دلاری به پاکستان را ناکافی دانست و گفت: برای مبارزه با تروریسم در پاکستان به مبالغی بسیار بیشتر نیاز است. این کمک در جریان نشست توکیو به پاکستان تعلق گرفت