آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۸
صفحه آخر
۲۴

نمایشگاه کتاب تهران در آخرین روزهای آماده سازی

گروه فرهنگ و هنر - بهمن عبداللهی: کمتر از سه هفته دیگر نمایشگاه کتاب کار خود را آغاز می کند، رویدادی که صدها هزار نفر از علاقه مندان را گردهم می آورد تا زیر سقف مصلای تهران سلامی دوباره به کتاب دهند. این روزها محل برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در آرامش خود شاهد آخرین فعالیت ها برای آماده سازی غرفه هاست.

امسال بیش از 120 هزار متر مربع از فضای مصلای تهران به غرفه های ناشران اختصاص دارد، غرفه بندی و اختصاص فضاها که از هفته گذشته آغاز شده تا فردا به پایان می رسد و تحویل غرفه ها از 5 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

در این دوره یک هزار و 400 ناشر از 75 کشور و با 150 هزار عنوان کتاب به نمایشگاه می آیند. 100 میهمان خارجی هم در حوزه نشر به تهران خواهند آمد.

همچنین امسال ناشران بخش کودک حضوری پررنگ خواهند داشت، در همین باره ستاد خبری نمایشگاه اعلام کرد، غرفه های بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه براساس درخواست ناشران و به ترتیب حروف الفبا واگذار می شود. برنامه های سالن تخصصی کودکان و نوجوانان مهم با تلاش مسئولان نمایشگاه و مسئولان انجمن کودک و نوجوان، امسال با شرایط مناسبت تری برگزار خواهد شد.

همچنین محمد علی رمضانی مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه گفت: در بیست ودومین دوره نمایشگاه قوانین جدید نظارتی وضع نشده است و ناشران می توانند کتاب هایی را که در چهارچوب قوانین نشر مجوز دارند در غرفه ها عرضه کنند.

وی افزود: امسال قیمت کتاب های عرضه شده در نمایشگاه افزایش نیافته است و کتاب هایی که به معرض نمایش درمی آیند باید مطابق قیمت گذاری پشت جلد آنها عرضه شوند.

رمضانی تاکید کرد: غرفه ها باید با فضای فرهنگی جامعه و نمایشگاه متناسب باشند و فقط به فروش و ارائه کتاب اقدام کنند و حق فروش و ارائه محصولات دیگری را ندارند. مرکز اورژانس هم اعلام کرده است؛ این مرکز به تمامی مراجعه کنندگان به کلینیک های سیار مستقر در نمایشگاه کتاب خدمات رایگان ارائه خواهد داد.

گفتنی است بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت برگزار می شود.