آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۴۱
سیاسی
۲

احمدی نژاد: آیت الله گیلانی مدال افتخار برسینه ملت ایران است

رئیس جمهوری با اشاره به خدمات ارزنده و ماندگار حضرت آیت الله محمد محمدی گیلانی رئیس سابق دیوان عالی کشور به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: این عالم خود ساخته و مقتدر مدال افتخار بر سینه ملت ایران است.

به گزارش ایرنا دکتر “محمود احمدی نژاد” در مراسم اعطای نشان درجه یک به آیت الله “محمد محمدی گیلانی” رئیس سابق دیوان عالی کشور، اظهار داشت: این جلسه یک جلسه نمادین برای عرض ارادت ملت ایران به ساحت مقدس عالم بزرگوار آیت الله گیلانی است. وی خاطر نشان کرد: شخصیت آقای گیلانی یک مدال افتخار بر سینه ملت ایران است و همچون نگینی بر تارک ملت ایران می درخشد. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را مقدمه لازم برای ادامه حیات طیبه دانست و گفت: بدون عدالت حیات طیبه محقق نمی شود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: کسانی می توانند در مسیر درست حرکت کنند در گام نخست عدالت را در مورد خودشان اجرا کنند و آیت الله گیلانی اجرای عدالت را از خودشان شروع کردند. وی اظهار داشت: باید با افتخار اعلام کنم که آیت الله گیلانی ابتدا عدالت در را مورد خودشان اجرا کرد و بعدا منشا خدمات ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شد و اگر نبود اقتدار شجاعت و جسارت ایشان شاید در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن همه گروهک های ضد انقلاب ریشه کن نمی شدند. رئیس جمهوری با بیان موقعیت گروهک های ضد انقلاب در ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: برخی از این گروهک های ضد انقلاب آن قدر قوی و سازمان یافته بودند که توان ساقط کردن چندین حکومت را داشتند، اما با اقتدار و شجاعت این عالم بزرگ، شر آنها از سر انقلاب و مردم برچیده شد.