آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
داخلی
۳

حامی گروهک تروریستی منافقین در دادگاه پرتغال محکوم شد

شکایت پائولو کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا از هفته نامه پرتغالی اکسپرسو منجر به محکومیت وی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان، دادگاه «پونتا دلگادا» در پرتغال خبرنگار و مدیر هفته نامه اکسپرسو را به دلیل افشاگری بر علیه پائولو کازاکا مجرم نشناخت و رای به تبرئه این هفته نامه داد.

کازاکا ژورنالیست مربوطه را متهم به تخریب شخصیت وی کرد و اظهار داشت که وی به خاطر این افشاگری سیاسی متحمل خسارات جدی شده است.

این نماینده سابق پارلمان اروپا به دلیل افشاگری هفته نامه اکسپرسو در خصوص حمایت کازاکا از منافقین، حمایت حزب حامی خود - حزب سوسیالیست پرتغال - را برای انتخابات پارلمان اروپا از دست داد و نتوانست به این پارلمان راه یابد.

دادگاه شکایت کازاکا را وارد ندانست و اعلام کرد که اگرچه دادگاه قبول می کند که این وضعیت باعث شرمندگی شدید و سقوط کامل پائولو کازاکا شده ولی مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده و سقوط پائولو کازاکا و از دست دادن شغلش را نمی توان بر عهده ژورنالیست و یا هفته نامه اکسپرسو نهاد.

هفته نامه اکسپرسو با تیتر «آقای پرتغالی رفیق تروریست ها» گفته بود که کازاکا رسما یکی از اعضای مجاهدین خلق را به عنوان دستیار خود در پارلمان اروپا به کار گرفته است.

قاضی آنا لویزا موریرا با اعلام این مسئله که تیتر و مطلب فوق به هیچ وجه غلط و یا «تخریب شخصیتی» نبوده، اعلام کرد که حقوق ژورنالیست ها در آزادی بیان و افشا و انتقاد در قانون اساسی در نظر گرفته شده است.

در پی حمایت بی چون و چرای کازاکا از منافقین، وی از جانب اعضای حزب سوسیالیست پرتغال برای انتخابات پارلمان اروپا کنار گذاشته شد.