آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
اجتماعی
۶

توسعه بهشت زهرا آغاز شد

توسعه بهشت زهرا با بهره برداری از پنج هکتار زمین و دفن متوفیان به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش «ایسکانیوز»، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در حاشیه برنامه مرکز نظارت همگانی 1888 در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر با اختصاص 50 هکتار زمین با طرح جدید بهشت زهرا موافقت شده و بهره برداری از پنج هکتار آن آغاز شده است. محمود رضائیان گفت: امکانات مورد نیاز همشهریان در این پنج هکتار اعم از سرویس های بهداشتی، مکان های استراحت و مسیرهای دسترسی موقت پیش بینی شده است و درصددیم برای سهولت در دسترسی از زیرگذر استفاده کنیم. وی افزود: دو سال زمانبندی برای تکمیل طرح جدید توسعه بهشت زهرا در نظر گرفته شده و گنجایش آن تا سقف دو میلیون نفر افزایش یافته است. رضائیان گفت: در سیستم جدید، غسالخانه به شکل مکانیزه است و اداره بیمه، بانک، ثبت احوال و غرفه های وسایل مورد نیاز مردم در آنجا قرار دارد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: احداث گورستان در شرق و غرب تهران در حال پیگیری است و در محدوده منطقه 18 تهران، زمین هایی که مالکین اجازه ساخت و ساز ندارند به شهرداری واگذار و با پرداخت هزینه آنها فعالیت اجرایی برای احداث گورستان در تهران آغاز می شود.

فروش قبرهای مجاور قبور دوطبقه

محمود رضائیان گفت: افرادی که یکی از عزیزان آنها در قبور دو طبقه بهشت زهرا مدفون است، می توانند با پرداخت 2 میلیون تومان قبر مجاور آن را رزرو و خریداری کنند.

وی با اشاره به شروع طرح ساماندهی گورستان های متروکه در تهران گفت: در حال حاضر سه گورستان در سه منطقه تهران در اولویت است. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در پاسخ به این پرسش که هنوز در برخی از گورستان های متروکه مرده دفن می شود گفت: جلوگیری از تدفین در این گورستان ها در دایره اختیارات ما نیست و شهرداری مناطق و نیروی انتظامی باید از این کار جلوگیری کنند.