آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
ایران اقتصادی
۷

خبر

ثبت سفارش با ایران کد

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: ثبت سفارش واردات دو هزار قلم ردیف تعرفه ای کالاها از پانزدهم مرداد به تدریج منوط به دریافت ایران کد می شود.بابک افقهی با بیان اینکه این میزان کالا40 درصد ردیف تعرفه ای را شامل می شود، گفت: فرایند ثبت سفارش واردات در گروه کالایی لوازم خانگی از پانزدهم مرداد، مواد خوراکی، آشامیدنی، نباتی، حیوانات زنده، محصولات حیوانی، توتون و اقلام مختلف دارویی از ابتدای مهر امسال از طریق ایران کد صورت خواهد گرفت.وی افزود: واردات قطعات لوازم خانگی از آبان و قطعات خودرو، ماشین آلات سبک و سنگین راه سازی از بهمن امسال ملزم به دریافت ایران کد شدند.

افقهی گفت: 60 درصد باقیمانده کالاهای وارداتی براساس اعلام وزارت بازرگانی از سال 89 باید ایران کد دریافت کنند.

ادغام به شرط کوچک سازی

مدیرعامل راه آهن گفت: به شرط برون سپاری امور به بخش خصوصی و کوچک سازی وزارتخانه ها، ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام مناسبی است اما با شرایط فعلی و گستردگی دو وزارتخانه به نظر می رسد نمی توانند با یکدیگر ادغام شوند.

حسن زیاری، معاون وزیر راه و ترابری افزود: کوچک سازی دولت از اقدامات مثبتی است که در راستای قانون اساسی نیز ضروری است؛ اما در راستای اصل 44 و واگذاری امور به بخش خصوصی، کوچک سازی وزارتخانه ها در مرحله اول باید صورت گیرد. وی تصریح کرد: بسیاری از بخش های وزارت راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل واگذاری به بخش خصوصی است.