آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
تولید
۱۷

«سی.ان.جی» 461 میلیون دلار صرفه جویی ایجاد کرد

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این که 888 جایگاه توزیع «سی ان جی» در جایگاه های سوخت تک منظوره و دومنظوره آماده بهره برداری است، گفت: 255 جایگاه CNG هم در حال ساخت است.

عزیزالله رمضانی در دومین همایش ملی CNG با اشاره به این که تاکنون 510 جایگاه تک منظوره «سی ان جی» راه اندازی شده است، گفت: در بخش جایگاه های دومنظوره نیز 378 واحد توزیع سوخت گاز بهره برداری شده است.وی افزود: تجهیزات ساخت 690 جایگاه سوخت CNG هم وارد شده است.

در عین حال فرید عامری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم گفت: صرفه جویی حاصل از جایگزینی گاز «سی.ان.جی» به جای بنزین طی سال 1386 معادل 210 میلیون دلار و در سال 1387 معادل 461 میلیون دلار بوده است.

وی اظهار کرد: در حالی که متوسط مصرف روزانه بنزین در سال 1386 معادل 4/64 میلیون لیتر بود، در صورت نبود گاز سی.ان.جی به 6/66 میلیون لیتر می رسید و همچنین درسال گذشته در صورتی که متوسط بنزین روزانه 9/66 میلیون لیتر بوده است، مصرف بنزین در صورت نبود گاز سی.ان.جی به 9/70میلیون لیتر افزایش پیدا می کرد. وی گفت: با تعریف سبد سوخت کشور امکان استفاده از خودروهای سواری ال.پی.جی سوز، سی.ان.جی سوز، بنزینی و نفت گاز سوز ایجاد شده است و اگرچه درصد استفاده از این سوخت ها در سبد سوخت کشور هنوز قطعی نشده است، ولی همه کارشناسان بر ضرورت وجود سبد سوخت کشور تاکید دارند.