آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
ایران زمین
۱۹

فرماندار مسجد سلیمان هشدار داد: احتمال شیوع بیماری های روده ای

گروه «ایران زمین» - فرماندار مسجدسلیمان نسبت به شیوع بیماری های روده ای شهروندان بر اثر استفاده از آب آلوده این شهر هشدار داد.

مرتضی فربهی گفت: آب شرب شهری با فاضلاب رها شده در خیابان ها به علت پوسیدگی و شکستگی خطوط شبکه توزیع آب این شهر مخلوط شده است. کل شبکه توزیع آب مسجدسلیمان بیش از 400 کیلومتر است که حدود 200 کیلومتر آن در منطقه ممنوعه و بیش از 200 کیلومتر دیگر در دیگر مناطق شهر (منطقه هدف) واقع است.

وی با اشاره به این که بخشی از شبکه فرسوده توزیع آب در منطقه هدف اصلاح شده است، تصریح کرد: در عین حال همه آلودگی آب، مربوط به منطقه ممنوعه نیست و در مناطقی مانند باغ شاه ملی که منطقه شاه نشین مسجدسلیمان است هم، مواردی از اختلاط آب شرب با فاضلاب مشاهده شده که بیماری هایی را موجب شده است. هرچند آبی که وارد شبکه توزیع مسجدسلیمان می شود، از نظر کیفیت بهترین آب در سطح استان است اما با توجه به این که شبکه توزیع آب به صورت روزمینی است، بر اثر مخلوط شدن با فاضلاب در محل شکستگی لوله ها، آلوده شده و کیفیت خود را از دست می دهد.

فربهی افزود: آمارهای شبکه بهداشت از نمونه برداری از آب شرب نشان می دهد وضعیت آب شرب شهرستان مسجدسلیمان در حد قابل قبولی نیست و عمده علت آن، فرسودگی شبکه توزیع است. جابه جایی منازل منطقه ممنوعه مسجدسلیمان که در حال اجراست، یک طرح حداقل پنج ساله است و توجیه مسئولان آبفا در مورد عدم اصلاح شبکه آب این منطقه به دلیل اجرای طرح مذکور، با توجه به زمان بر بودن آن، درست نیست.

به گزارش فارس، وی از مسئولان آبفا خواست طرح اصلاح شبکه آب مسجدسلیمان را حداقل در مناطق بحرانی در اسرع وقت انجام دهند.