آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
ورزشی
۲۰

سقوط مدافع عنوان قهرمانی به مکان ششم

برزیل فاتح لیگ جهانی والیبال شد

برزیل فاتح لیگ جهانی والیبال شد. این تیم در بازی نهایی رقابت های لیگ جهانی والیبال صربستان را مقابل 23هزار طرفداراش 2-3 شکست داد تا برای هشتمین بار فاتح این جام شود. این چهارمین نایب قهرمانی صربها در تاریخ لیگ جهانی است که از سال 1990 برگزار می شود. صربها سال گذشته نیز در ریودوژانیرو نایب قهرمان شده بودند و این در حالی است که برزیلی ها در خانه چهارم شدند. روسیه، تیمی که در دور مقدماتی بسیار قدرتمندانه کارکرده بود و در مرحله نهایی هم با پیروزی 0-3 برابر امریکا، مدافع عنوان قهرمانی و تیم نخست المپیک پکن آماده نشان داد در بازی رده بندی در 3 ست متوالی کوبا را شکست داد و سوم شد.

بازی فینال لیگ جهانی در واقع جنگ تمام عیار بین «ایوان میلیکوویچ»، امتیازآورترین بازیکن لیگ و «لی آندرو نه وس» اسپکر قهار برزیلی بود. میلیکوویچ باتجربه که مقابل هموطنانش بازی می کرد خیلی تلاش کرد تا تیمش قهرمان شود. او 25 اسپک بدون بازگشت داشت، یک دفاع فوق العاده انجام داد و دو امتیاز سرویس گرفت ولی تلاش های او و «دراکان استانکوویچ» برای فتح جام کافی نبود. در آن سوی میدان اگرچه «لی آندرو» به تنهایی 24 اسپک منجر به امتیاز، چهار دفاع و یک سرویس خوب داشت و ستاره برزیل شد اما «جیبا»، «آندرس موریلیو» و «سیدنی دوس سانتوس» هم شب خوبی را سپری کردند تا برزیل با دست پر زمین را ترک کند. شاگردان «برناردو رزنده» ست های دوم، سوم و پنجم را به ترتیب 25 بر 23، 25 بر 22 و 15 بر 12 بردند و در ست های اول و چهارم نتیجه را 25 بر 22 و 25 بر 23 واگذار کردند. سرمربی برزیل با وجود این قهرمانی از عملکرد شاگردانش راضی نیست و گفته است که تیمش هنوز مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. جیبا، کاپیتان تیم برزیل پس از المپیک پکن قول داده بود که این تیم لیگ جهانی را فتح می کند.

ناکام بزرگ این دوره از بازیها امریکا بود که تا مکان ششم جدول سقوط کرد. رده بندی کامل لیگ جهانی به این شرح است: 1- برزیل 2- صربستان 3- روسیه 4- کوبا 5- آرژانتین 6- امریکا 7، ایتالیا 8- فنلاند 9- بلغارستان 10- فرانسه 11- هلند 12- لهستان 13- چین 14- ژاپن 15- کره جنوبی 16- ونزوئلا