آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۷۰
صفحه آخر
۲۴

جشنواره موسیقی ملی مقاومت در سالروز ورود آزادگان افتتاح می شود

نخستین جشنواره موسیقی ملی مقاومت با هدف تجلیل از هشت سال دفاع مقدس در کشور مردادماه در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش «ایران»، محمدعلی خبری مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ارزیابی شرایط استان کرمانشاه و بررسی توانایی های این استان، شورای سیاستگذاری جشنواره تشکیل و فراخوان منتشر شد که با توجه به رویکرد موسیقی ملی، نواحی و مقامی به عرصه مقاومت پرداختیم.

دبیر این جشنواره نیز گفت: سه حوزه محلی - مقامی - آئینی، سنتی - ایرانی، ارکسترال و نظامی از جمله حوزه هایی است که در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

سید محمد میرزمانی افزود: اجرای موسیقی زنده و ارائه آثار تولید شده در بخش رقابتی قرار می گیرند و در بخش ویژه نیز گروه محمد گلریز و جمشید عزیزخوانی به اجرای برنامه می پردازند.

به گفته دبیر جشنواره، کتاب و لوح فشرده ای از اجراهای صادق آهنگران در ایام هشت سال دفاع مقدس نیز توسط دفتر موسیقی جمع آوری شده که در ایام جشنواره رونمایی و منتشر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، احمد رجبی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: روز 24 مرداد ماه که سالروز ورود آزادگان از مرز خسروی به کشور بود را به عنوان روز افتتاح این جشنواره انتخاب کرده ایم و امیدواریم که استان کرمانشاه با میزبانی این جشنواره بستر قدرتمندی برای پاسداشت هنر دفاع مقدس محسوب گردد.

وی همچنین از افتتاح چهار سالن هنری با ظرفیت های 200 تا 650 نفر خبر داد و گفت: خوشحالیم که این جشنواره غفلت 20 ساله متولیان فرهنگ را در عرصه هنر مقاومت جبران خواهد کرد. گفتنی است هنرمندانی از استان های گنبد، مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، خرم آباد، رشت، سنندج، کرمانشاه و تربت جام در این دوره حضور دارند.