آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
مسکن و عمران
۷
خبر -

رییس مرکز تحقیقات ساختمان

امیدواریم پایداری ساختمان ها افزایش یابد

محمود فاطمی عقدا معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، گفت: در مرکز تحقیقات با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی اقدامات مناسبی در زمینه مطالعات و تهیه طرح های مرتبط با کاهش مصرف سیمان در کشور و نیز مقاوم سازی بتن های مورد استفاده در ساخت وسازها صورت گرفته که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح ها، پایداری سازه ها روز به روز در کشور افزایش یابد.به گزارش روابط عمومی انجمن بتن وی با اشاره به دستیابی به دانش فنی تولید سیمان بنایی در مرکز تحقیقات تصریح کرد: توسط کارشناسان مرکز تحقیقات حدود 700 ترکیب مختلف مورد آزمایش قرار گرفت و هم اکنون این محصول به صورت پایلوت و تحت لیسانس مرکز در حال تولید است تا در اموری نظیر کف سازی، دیوار چینی و... مورد استفاده قرار گیرد.

فاطمی عقدا افزود: مراحل نهایی تولید آزمایشی این محصول در حال انجام است و به زودی به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه می شود.

وی بیان کرد: از آنجا که سازه های بتنی هم در بحث ساخت وساز های معمول و هم در ساخت وسازهای مهم بتنی به طور وسیع مورد استفاده قرار می گیرد، بدین لحاظ بهره گیری از بتن با کیفیت نقش موثری در دوام و پایداری این سازه ها داشته و نیز تاثیر بسزایی در اقتصاد ساختمان کشور دارد.

وی، برگزاری همایش ملی روز بتن را یکی از اتفاقات مهم در عرصه به روز آوری صنعت سیمان و بتن در کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع همایش های تخصصی روز به روز در کشور گسترش یافته و سطح تعامل دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با مجامع علمی، دانشگاهی و انجمن ها بیش از پیش افزایش یابد.