آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
مسکن و عمران
۷
گزارش

توسط سامانه نظارت در وزارت تعاون

همه تعاونی های مسکن مهر رصد می شوند

حمایت از تعاونی های مسکن و پیگیری امور آنها از طریق خود اظهاری هیات مدیره

قائم مقام وزارت تعاون گفت: با اجرای طرح نظارت بر تعاونی های مسکن مهر، اطلاعات لازم از طریق خوداظهاری تعاونی ها به سامانه وارد می شود و نظارت جامعی بر تعاونی ها صورت می گیرد.

سیدعلی علوی درباره سامانه طرح نظارت بر تعاونی های مسکن مهر به «ایسنا» گفت: هم اکنون بیشتر تعاونی ها به سامانه راه یافته و گزارش خود را حتی تا مرحله پایان کار و تحویل واحد مسکونی وارد کرده اند؛ به نحوی که وزارت تعاون به عنوان خدمتگزار تعاونی ها می تواند در هر لحظه ای از تعداد تعاونی ها و اینکه در چه مرحله ای از کار هستند، مطلع شود.

علوی هدف از اجرای طرح نظارت بر تعاونی های مسکن مهر را، حمایت از تعاونی های مسکن مهر و پیگیری امور آنها از طریق خوداظهاری تعاونی ها عنوان کرد و گفت: به وسیله تعاونی ها اطلاعات لازم به سامانه وارد می شود و نظارت جامع بر تعاونی ها صورت می گیرد.

قائم مقام وزیر تعاون با بیان اینکه نظارت بر 150هزار تعاونی به صورت دستی امکان پذیر نیست، گفت: نظارت بر 10 هزار تعاونی مسکن مهر از مرحله ثبت در سایت تا انعقاد قرارداد آماده سازی، تحویل زمین و قرارداد ساخت را شامل می شود و ما 16 مرحله را به این منظور تقسیم بندی و زمانبندی کردیم که این امر به وسیله سیستم مذکور امکان پذیر است و اطلاعاتی که از طریق اعضا و در پی اعتماد به آنها به دست آمده، پایه نظارتی ما برای این کار قرار می گیرد.

علوی همچنین درباره تعداد انصراف دهندگان از طرح مسکن مهر چنین پاسخ گفت: کلیه کسانی که مدعی اند انصراف دهندگان طرح مسکن مهر بسیار بوده و ارقام گزاف و بالایی را اعلام می کنند، می توانند به سیستم وزارت تعاون مراجعه کنند.

همچنین می توانند به صورت آنلاین این امر را روی سیستم مشاهده کنند؛ چرا که ورود اطلاعات از طریق تعاونی ها صورت می گیرد و کسی که اطلاع می دهد موظف است آن را به طور دقیق وارد سیستم کند.

به گزارش دنیای اقتصاد کنترل تعاونی های مسکن مهر می تواند منجر به تحقق سریع این پروژه شود.

همچنین این نظارت دولت می تواند از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کند.

این در حالی است که بسیاری از تعاونی های مسکن بدون فوت وقت درصدد شروع عملیات ساخت و تکمیل واحدها هستند.