آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
بورس - شرکت ها
۱۰

رای هیات داوری به مالکیت جابریان

فسخ معامله فولاد خوزستان منتفی شد

مهر- هیات داوری اصل44 در پی شکایت «جابریان» خریدار بلوک 5/30 فولاد خوزستان رای خود را به نفع سازمان خصوصی سازی و رد تقاضای فسخ قرارداد خریدار صادر کرد که برهمین اساس، فسخ این معامله منتفی شد.

بنابراین گزارش، هیات داوری به نفع سازمان خصوصی سازی رای صادر کرده است.

براساس این خبر، هیات داوری اصل44 قانون اساسی شکایت و تقاضای فسخ قرارداد خرید توسط خریدار این بلوک را رد کرده و هم اکنون شرکت برای جابریان است.

خرید بلوک 5/30 درصدی فولاد خوزستان با بیش از 688 میلیون سهم به ارزش یکهزار و 364 میلیارد تومان بزرگ ترین معامله تاریخ بورس و خصوصی سازی کشور محسوب می شود و این معامله در 9تیرماه سال گذشته اتفاق افتاد.

در فروردین ماه سال جاری بزرگ ترین معامله گر تاریخ بورس و خصوصی سازی کشور از خرید بلوک 5/30 درصدی سهام فولاد خوزستان به ارزش 1364 میلیارد تومان اعلام انصراف داد و خواهان فسخ این معامله بزرگ شد.

در پی این انصراف، مسوولان سازمان خصوصی سازی معامله انجام شده را قطعی دانستند و اعلام کردند که اگر جابریان شکایتی دارد، باید به هیات داوری مراجعه کند.

جابریان در این خصوص خواستار دریافت یکسری تسهیلات بود، اما هیات واگذاری معتقد بود که یکسری تسهیلات به این خریدار از جمله اینکه می تواند اقساط خود را تا پایان سال 88 پرداخت نماید، داده بود.

رد درخواست جابریان

در همین رابطه مدیرعامل سازمان خصوصی سازی مبنی بر مخالفت هیات داوری اصل44 با درخواست «محمد جابریان» خریدار بلوک 5/30 درصدی فولاد خوزستان برای ابطال این معامله را تایید کرد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه درباره شکایت «محمد جابریان» خریدار بلوک 5/30 درصدی فولاد خوزستان به ارزش 1364 میلیارد تومان به هیات داوری اصل44 قانون اساسی در پی انصراف وی از خرید این سهام و عدم موافقت سازمان خصوصی سازی گفت: هیات داوری اصل44 رایی در این باره صادر کرده است که براساس آن، درخواست «محمد جابریان» خریدار بلوک 5/30 درصدی فولاد خوزستان برای ابطال این معامله مورد پذیرش قرار نگرفت.