آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
بورس - شرکت ها
۱۰

اعلام اولین پیش بینی سود سال 89 «ثاصفا»

گروه بورس- شرکت ساختمان اصفهان پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 89 با سرمایه 160میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ 154ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ثاصفا» پیش بینی درآمد هر سهم سال 88 را با 188ریال کاهش، مبلغ 14ریال اعلام کرده است.

شرکت دلایل این تعدیل را ناشی از شروع نشدن پروژه های سجاد و فرهنگ، تاخیر در پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده سایر پروژه ها و تحقق نیافتن سود سرمایه گذاری در سهام شرکت های اقماری، سیمان اردستان و مشارکت ها عنوان کرده است.

همچنین پیش بینی عملکرد سال مالی 89 «ثاصفا» نسبت به پیش بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش واحدهای مسکونی و زمین 27درصد افزایش، بهای تمام شده ساختمان و زمین فروش رفته 11درصد کاهش، سود عملیاتی 240درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ 22میلیارد و 320میلیون ریال افزایش نشان می دهد که شرکت دلایل عمده تغییر را شروع پروژه های سجاد و فرهنگ، پیشرفت فیزیکی پروژه ها و فروش سرمایه گذاری ها عنوان کرده است.

بر این اساس پیش بینی فروش ساختمان اصفهان در سال 89 مبلغ 91میلیارد و 8 میلیون ریال برآورد شده است. همچنین هیات مدیره «ثاصفا» تصمیم دارد 10درصد از سود خالص شرکت را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سال 88 پیشنهادکند. یادآور می شود، شرکت قصد دارد نسبت به افزایش سرمایه تا میزان 200میلیارد ریال اقدام کند.