آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
بورس - شرکت ها
۱۰

جزئیات واگذاری هلدینگ گاز اعلام شد

مهر- نایب رییس ستاد اصل 44 قانون اساسی در شرکت ملی گاز ایران جزئیات واگذاری این شرکت به صورت هلدینگی را تشریح کرد.

ابراهیم رییسی گفت: شرکت ملی گاز ایران در زمره شرکت های بزرگی همچون گس پروم روسیه، بریتیش گس انگلیس و رول گس آلمان قرار دارد و خود به تنهایی یک ابر شرکت با اعتبار جهانی است و هرچه نیازهای داخلی و خارجی به گاز بیشتر شود، جایگاه این شرکت به طرز معناداری بالاتر می رود. رییس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: واگذاری به صورت هلدینگ باعث کاهش ریسک سرمایه گذاران و همچنین ارتقا بخشی حاکمیت می شود، علاوه بر این برای سرمایه گذاران ایجاد جذابیت بیشتر می کند.

وی حفظ نیروی انسانی را مزیت بعدی واگذاری هلدینگی دانست و افزود: زمانی که شرکت ها به صورت یکپارچه واگذار می شوند برای تامین خوراک خود به صورت انفرادی اقدام به ثبت قرارداد با شرکت ملی نفت ایران نخواهند کرد و مسائل حقوقی کمتر خواهد شد.

رییسی اضافه کرد: پراکنده نبودن سرمایه، پاسخگویی بهتر به مردم و جلوگیری از تعارضات اجتماعی، مقابله با بحرانهای عملیاتی، توزیع متوازن گاز درمناطق مختلف وحفظ اعتبار جهانی شرکت از دیگر مزایایی هستند که با واگذاری هلدینگی می توان به آن رسید. وی خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری سهام شرکت ملی گاز ایران به صورت هلدینگ ضرورت دارد که ساختار مجموعه شرکت های پالایش گاز و شرکت های گاز استانی تغییرات اساسی و بنیادی داشته باشد که طبیعتا این تغییرات سبب خواهد شد که در ساختار جدید کیفیت شرکت های تابعه متناسب با ماموریت های تعریف شده از شرایط قابل قبول تری برخوردار شوند.

نایب رییس ستاد اصل 44 قانون اساسی در شرکت ملی گاز ایران در خصوص مراحل واگذاری سهام این شرکت برای ورود به بورس گفت: ما کارهای اولیه واگذاری ها را انجام داده و مکاتباتی را با امور مجامع وزارت نفت داشته ایم. ما باید مصوبه مجمع شرکت ملی گاز را دریافت کنیم تا بتوانیم مراحل بعدی کار را در اداره ثبت شرکت ها پیگیری کنیم.