آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۰۸۴
ایران
۲

پاکستان 18 عضو جندالله را به ایران تحویل داد

گروه سیاسی: همزمان با تحویل اسناد حمایت از تروریست ها توسط خارجی ها به پاکستان وزیر کشور پاکستان از تحویل 18 عضو جندالله به ایران خبر داد. روز گذشته در آستانه سفر محمدنجار به اسلام آباد «رحمان مالک» وزیر کشور پاکستان از تحویل 18 تن از عناصر گروه تروریستی «جندالله» از جمله برادر عبدالمالک ریگی رهبر این گروه به ایران خبر داد.

وزیر کشور پاکستان اما حضور «عبدالمالک ریگی» رهبر گروه جندالله را تکذیب کرد. این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با صدور بیانیه یی اظهارات اخیر «رحمان مالک» وزیر کشور پاکستان را در رابطه با حضور «عبدالمالک ریگی» در افغانستان رد کرد. به هرحال محمدنجار وزیر کشور دولت دهم روز گذشته در صدر هیات بلندپایه سیاسی- امنیتی به پاکستان سفر کرد و قرار است در سفر دوروزه خود با «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان و «رحمان مالک» وزیر کشور و همچنین مقامات امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دیدار و گفت وگو کند.در همین حال «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: به رغم اینکه دولت پاکستان در زمینه امنیتی با ما همکاری می کند اما در خصوص گروهک ریگی هیچ گونه همکاری نکرده و هیچ گونه تدابیری اتخاذ نکرده است.

در همین حال علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان در مجلس خبر داد.بروجردی در نمایشگاه مطبوعات به ایسنا در مورد انجام عملیات نظامی از سوی ایران در خاک پاکستان نیز گفت: این تصمیمی است که شورای عالی امنیت باید بگیرد.