آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۷۷۹
سیاسی
۲

بهره برداری از خط تولید موشک ضدزره و بالگرد

گروه سیاسی: خطوط تولید موشک پیشرفته ضد زرهتوفان 5 و موشک ضدبالگرد قائم همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ احمد وحیدی در تشریح این خطوط تولیدی افزود: موشک توفان 5 یکی از پیشرفته ترین موشک های ضد زره بوده و دارای دو سر جنگی است که با وارد کردن نیروی مخرب و ویرانگر به هدف، قادر است با عمق نفوذ بالاخودروهای زرهی، تانک و نفربر را منهدم کند.

وزیر دفاع درباره موشک ضدبالگرد قائم توضیح داد: ضد بالگرد قائم یک موشک نیمه سنگین هدایت شونده است که قادر خواهد بود اهداف هوایی با سرعت کم و ارتفاع پایین بخصوص بالگردهای تهاجمی مجهز به سطوح مقاوم شبه زره را منهدم کند.

موشک هدایت شونده ضد بالگرد قائم به دلیل هدایت توسط پرتوهای لیزر، در مقابل جنگ الکترونیک و ایجاد اختلالات عملکرد از جانب دشمن کاملامقاوم است.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد:با تولید انبوه و تحویل این سلاح های مدرن به نیروهای مسلح، قدرت دفاعی کشور در رزم زمینی و هوایی تقویت خواهد شد.

وزیر دفاع، دستاوردهای درخشان متخصصان صنایعهوا فضای وزارت دفاع را در افزایش توان و قدرت بازدارندگی ستود و تصریح کرد که در سایه تلاش، نبوغ و استعداد متخصصان زبده و کارآمد این صنعت،امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پشتیبانی بسیار مطمئن در حوزه تجهیزات و تسلیحات موشکی برخوردار هستند.