آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
قاب کوچک
۱۶

بهترین عادات استفاده از سهمیه گوارا

نوشیدن هشت فنجان آب، در روز از نکاتی است که باعث سوختن چربی، داشتن پوستی سالم، هضم بهتر غذا، افزایش انرژی و... می شود. این در حالی است که گاهی نوشیدن این میزان آب برای برخی از افراد دشوار است. با افزودن یک فنجان آب در هفته به میزان مصرف روزانه و رعایت نکات زیر، نوشیدن آب موثرتر و آسان تر خواهد بود.

عادت: کسانی که به خوردن چای یا قهوه عادت دارند باید قبل از خوردن چای یا قهوه یک لیوان آب (یا چای گیاهی) حاوی کمی آبلیمو بنوشند. نوشیدن یک لیوان آب گرم پس از قهوه نیز توصیه می شود. همچنین نوشیدن انواع چای گیاهی بسیار مفید خواهد بود.

بطری آب: همواره باید یک بطری آب همراه داشته و در طول روز از آن استفاده کرد. برای تداوم عادت لازم است که این بطری در طرح و رنگی انتخاب شود که همراه داشتن آن لذتبخش باشد.

مزه مزه کردن: نوشیدن یکباره آب اغلب کاری دشوار است، این در حالی است که استفاده از نی نوشیدن آب را دلچسب تر می کند.

طعم آب: استفاده از آب های مختلف مانند آب چشمه، آب معدنی و آب طعم دار شده با میوه و... آزمودن طعم آنها و سپس مصرف آب با طعم دلخواه در جلوگیری از ترک عادت موثر است. از آنجایی که افزودن برخی مواد به آب گاهی باعث بالارفتن میزان کالری آن می شود، مطالعه برچسب ارزش غذایی و... روی بطری قبل از مصرف ضروری است.

آب و ویتامین: برای اطمینان از دریافت انواع ویتامین ها، توصیه می شود با مشورت پزشک، گاهی از انواع پودرهای مکمل، همراه با آب استفاده شود.

نوشیدن آب با غذا: کنار بشقاب غذا باید یک لیوان پر از آب قرار داده و پس از خوردن چند لقمه از غذا کمی از آن را نوشید.

نوشیدن آب در میهمانی: نوشیدن آب در میهمانی باعث می شود تا مصرف تنقلات، شیرینی و... کمتر شود.

برنامه روزانه: هنگام انجام برنامه روزانه باید مرتب آب نوشیده و این را به یک عادت تبدیل کرد. برای مثال یک بطری آب در اتاق خواب قرار داده و قبل از خوابیدن یا پس از بیدار شدن از خواب، کمی از آن را نوشیده و یا یک بطری آب درون آشپزخانه، اتاق مطالعه و... قرار داده و حین انجام کار کمی از آن را مزه مزه کرد.