آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
ایران زمین
۲۳

سرمایه گذاری 4 میلیارد ریالی در بخش صنعت ایلام

گروه «ایران زمین» تا پایان امسال 4 میلیارد ریال در استان ایلام برای ایجاد طرح های صنعتی سرمایه گذاری می شود.

به گزارش فارس، مظفر فروتن رئیس سازمان صنایع و معادن استان ایلام اظهار داشت: براساس برنامه وزارت صنایع و معادن برای ایجاد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دراستان ایلام باید تا پایان امسال 100 پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی در ایلام صادر شود. با تحقق این مهم برای 8 هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام اشتغالزایی می شود.

فروتن تصریح کرد: ساماندهی واحدهای صنعتی مشکل دار، تعیین تکلیف واحدهای صنعتی تعطیل شده و تقویت واحدهای صنعتی فعال از جمله برنامه های صنایع و معادن استان ایلام در سال جاری است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان ایلام گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از واحدهای تولیدی فعال بوده و برخی نیز دچار مشکلاتی هستند. معمولا این مشکل در حوزه نقدینگی، بازاریابی و یا تامین مواد اولیه بوده که باید این مشکلات در نخستین فرصت برطرف شود.

این مسئول اضافه کرد: این دستگاه اجرایی مصمم است که مشکلات این واحدهای صنعتی را از راه های مختلف از جمله تشکل های مرتبط و یا نخبگان حوزه صنعت برطرف کند. مشکلات واحدهای تعطیل نیز در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

فروتن افزود: این مشکلات باید در نخستین فرصت پیگیری و مشکل نقدینگی آنها برطرف شود و واحدهایی که نیاز به استمهال دارند از سوی بانک های عامل مشکل شان حل شود. وی ادامه داد: یک دسته از واحدها نیز تعطیل هستند که امیدی به بازگشایی آنها نبوده که باید تعیین تکلیف شوند. برای رفع این مشکل راهکارهایی مانند تغییر مدیریت واحد تعطیل شده، تملیک واحد تعطیل توسط بانک پرداخت کننده تسهیلات و یا واگذاری واحد تعطیل شده به سرمایه گذار جدید پیشنهاد می شود.

فروتن تصریح کرد: با این برنامه ریزی ها امکان خروج استان از مشکلات حوزه صنعت دو چندان شده و این برنامه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان ایلام گفت: اکنون 94 واحد صنعتی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 45 واحد با پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش فعال و مابقی به علت مشکلات نقدینگی و پرداخت نکردن اقساط معوقه تعطیل شده اند.