آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
ایران زمین
۲۳

پرداخت تسهیلات به اعضای خانه مطبوعات استان قم

قم /خبرنگار«ایران» به اعضای خانه مطبوعات استان قم شش میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

حسین محمد رضایی، مدیر خانه مطبوعات قم در نشست استاندار قم با اصحاب رسانه که با هدف بررسی مشکلات صنفی خبرنگاران قم در سالن امام رضا استانداری قم برگزار شد، در سخنانی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در خانه مطبوعات قم برای خدمات دهی به اعضای این تشکل صنفی ارائه کرد.

وی گفت: هیات مدیره هفت نفره خانه مطبوعات قم از زمان تشکیل تلاش گسترده ای برای خدمات رسانی به جامعه مطبوعاتی استان قم داشته و این تلاش ها یکی پس از دیگری به نتیجه رسیده است. ما فعالیت های خود را در سه بخش مالی، ورزشی - اردویی و آموزش دنبال کرده ایم و در این زمینه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

محمد رضایی در ادامه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات به خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات قم تصریح کرد: با حمایت ها و دستور استاندار قم 72 میلیون تومان بودجه برای ارائه تسهیلات به اعضای خانه مطبوعات استان قم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به این که قصد ما این بود که بتوانیم تسهیلات قرض الحسنه را برای اعضای خانه مطبوعات قم مهیا کنیم، رایزنی های لازم انجام شد و در نهایت مقرر شد که به هر یک از اعضای خانه مطبوعات شش میلیون ریال تسهیلات اختصاص داده شود.

محمدرضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات خبرنگاران استان قم در بخش های مختلف اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که بر سر راه فعالیت خبرنگاران قمی و حتی خبرنگاران در شهرهای دیگر وجود دارد، عدم وجود امنیت شغلی است که امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه راهکارهای لازم را اتخاذ کند.

وی در ادامه از تشکیل سه کمیته آموزشی، رفاهی و روابط عمومی در خانه مطبوعات قم خبر داد و یادآور شد: این کمیته ها نیز هر کدام برنامه هایی دارند که بتدریج آن را اجرایی خواهند کرد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم به وضعیت آموزشی خبرنگاران در استان قم اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر دوره های خبرنگاری برگزار شده در قم مربوط به آموزش های مقدماتی بوده در صورتی که خبرنگاران قم ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارند که امیدواریم بتوانیم از راه های مختلف زمینه ارتقای سطح کیفی فعالیت آنان را فراهم کنیم.