آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
اخبار کشور
۱۴

احمدی نژاد در دیدار رئیس جمهور زیمبابوه: موج مخالفت با وضع موجود جهان در حال فراگیر شدن است

رئیس جمهور گفت: شرایط جهان در حال تغییر است و موج مخالفت با وضع موجود جهان به سرعت بین کشورها و ملت های دنیا در حال فراگیر شدن است.

دکتر محمود احمدی نژاد عصر دوشنبه در حاشیه اجلاس گروه 15 در دیدار رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه با اشاره به ضرورت همکاری کشورهای عضو گروه 15 گفت: باید گروه 15 را احیاء کرده و از همه ظرفیت های آن در جهت منافع ملت های خود و اصلاح ساختارهای اقتصادی جهانی استفاده کرد.

رییس جمهور با بیان این که جبهه ضداستعماری و ضدسلطه در حال قوت گرفتن است اظهار کرد: نظام سلطه نمی تواند جلوی این روند را بگیرد و چاره ای جز همراهی و یا تسلیم شدن در برابر مطالبات عمومی ملت ها ندارد.

احمدی نژاد گفت: کشورها و ملت های مستقل باید در کنار هم در برابر زیاده خواهی ها، مقاومت و از همدیگر حمایت کنند.

رییس جمهور هم چنین با اشاره به این که روابط ایران و زیمبابوه در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در دو کشور برای افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف استفاده کرد.

رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به این که چهاردهمین اجلاس گروه 15 از سطح بالایی برخوردار بود اظهار کرد: اجلاس تهران، شروعی برای تجدید حیات دوباره گروه 15 بود و باید تلاش کنیم این گروه را هر چه بیش تر فعال کنیم.

وی هم چنین با بیان این که روابط ایران و زیمبابوه بر خلاف میل و انتظار قدرت های غربی در حال افزایش است گفت: به هر میزانی که دیدارها و مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی از جمله زیمبابوه افزایش پیدا می کند، غرب منزوی تر می شود.