آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
اخبار کشور
۳

آئین بزرگداشت آیت الله بهجت در قم برگزار شد

آئین بزرگداشت اولین سالگرد رحلت آیت الله محمدتقی بهجت یکشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مراجع تقلید وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، جوادی آملی و نیز ابراهیم امینی امام جمعه قم، محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، آیت الله مسعودی خمینی، متولی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، نماینده بیوت و دفاتر علما و مراجع تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، طلاب و فضلای حوزه علمیه و مردم قم حضور داشتند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: آیت الله بهجت از روز اول فهمیده بود که برای چه آفریده شده و چه راهی را باید طی نماید تا به مقصد اصلی برسد به همین دلیل ایشان به چنین درجات بالایی دست پیدا کرد.

وی اظهار داشت: گریه ها و شکسته شدن صدای آیت الله بهجت در نماز، نشان می داد که ایشان چیزی را درک کرده بود که امثال ما به آن نرسیده ایم و از ایشان نقل شده است که فرموده بودند اگر سلاطین عالم بدانند که در نماز چه لذتی وجود دارد آنها سلطنت را رها کرده تا به این لذت دست پیدا کنند.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات تکه کلام آیت الله بهجت بود و به این کارها اعتقاد راسخ داشت.

وی همچنین گفت: دشمنان هر کاری کرده اند نتوانستند زندگی حضرت علی(ع) را تحریف کنند و همه می دانند که علی(ع) اهل فداکاری، عدالت و اخلاص بود و شیعه امیرالمومنین باید راه آن حضرت را ادامه دهد.

آیت الله محمدتقی بهجت سال گذشته به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

این مرجع تقلید که شاگردان فراوانی را تقدیم جهان اسلام کرده است در زمینه عرفان اسلامی سرآمد بود.