آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
اخبار اقتصادی
۴

تبیین اساسنامه شرکت ملی نفت در مجلس

عضو کمیسیون انرژی گفت: به دلیل عدم همکاری دولت در خصوص ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت به مجلس، کمیسیون انرژی در تعامل با مرکز پژوهش های مجلس اقدام به تبیین اساسنامه جدید کرده اند که تیرماه به مجلس ارائه خواهد شد.

حسن شعبانپور در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: طی جلسات اخیر کمیسیون انرژی و مجلس، چرایی عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت توسط دولت به مجلس بارها مطرح و مقرر شده است، وزیر نفت در ارتباط با دولت بر ارائه اساسنامه بخش نفتی کشور به مجلس تاکید و این مهم توسط دولت بعد از گذشت حدود 20 سال محقق شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی در تعامل با بخش پژوهشی مجلس توانسته است بخش اعظمی از اساسنامه جدید شرکت های تابعه وزارت نفت را تبیین کند، ادامه داد: در صورتی که دولت نتواند تا ابتدای تیرماه سال جاری اساسنامه جدید بخش نفتی را به مجلس ارائه دهد، اساسنامه تبیینی کمیسیون انرژی به مجلس ارائه و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید به این موضوع که در دوره وزارت سید کاظم وزیری هامانه اساسنامه شرکت ملی نفت تبیین و بعد از تنظیم به دولت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: البته در مسیر بررسی و ارائه اساسنامه مزبور به مجلس، در زمان وزیر اسبق نفت «غلامحسین نوذری» اساسنامه برای پاره ای اصلاحات مجدد از دولت به وزارت نفت بازگردانده شد که از آن زمان تاکنون هنوز به مجلس ارائه نشده است.