آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
اخبار اقتصادی
۴

تشدید فشارهای کاخ سفید بر بخش خصوصی با ایران همکاری نکنید

دولت آمریکا در حالی از مدت ها پیش تلاش خود را برای متقاعد کردن بخش خصوصی این کشور برای قطع همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران آغاز کرده است که تاکنون توفیق چندانی نداشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اوکلید اینفوتک، آمریکا رایزنی وسیعی را با شرکت های صنعتی، بیمه و خدمات بخش خصوصی این کشور آغاز کرده تا کلیه همکاری های خود را با ایران قطع کنند. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اکنون سالهاست که با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای ایران فشار زیادی را به شرکت های بین المللی وارد می کنند تا از همکاری با ایران خودداری کنند.

در حالی که ایران تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده ولی کشورهای غربی تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای متهم می کنند.

استیوارت لوی معاون وزیر دارایی آمریکا که نقش اصلی در متقاعد کردن بخش خصوصی آمریکا برای قطع همکاری با ایران را دارد در این باره تاکید کرد، دولت آمریکا مذاکرات و رایزنی های خود را با بخش خصوصی آغاز کرده تا آنها را برای قطع همکاری با ایران متقاعد کند.لوی از سال 2004 میلادی نیز تلاش خود را برای قطع همکاری بانک های بین المللی با ایران آغاز کرده است.

وی گفت: آمریکا براساس قوانین موجود با کلیه شرکت هایی که با نقض قوانین به همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران ادامه دهند برخورد خواهد کرد.