آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
اخبار خارجی
۱۶

حزب الله: دوستان حقیقی ما ایران و سوریه هستند نه آمریکا

حزب الله لبنان با انتقاد از سفر آتی نخست وزیر این کشور به واشنگتن تاکید کرد که دوستان حقیقی لبنان ایران و سوریه هستند نه آمریکا که هم پیمان دشمن صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از روزنامه کویتی «الرای العام»، «نواف موسوی» نماینده حزب الله در مجلس لبنان در این باره اظهار داشت، دوستان واقعی لبنان کشورهایی مثل ایران و سوریه هستند که به هنگام نبرد آزادسازی و در شرایط بحرانی در کنار لبنان می ایستند نه آمریکا که یار و پشتیبان رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد، برای یافتن دوستان لبنان احتیاجی نیست که هزاران مایل دورتر برویم بلکه تنها چند کیلومتر کافی است تا برای تقویت برادری و همکاری و هماهنگی به سوی سوریه گام برداریم.

این نماینده حزب الله لبنان بر ضرورت بهبود و گسترش روابط با سوریه تاکید و اعلام کرد که این امر به مصلحت لبنان است اما اگر این برقراری روابط با یک قدرت استعماری مانند آمریکا انجام شود در صورت موفقیت آمیز بودن تلاش ها به یک رابطه وابستگی منتهی خواهد شد و در صورت ناکامی و شکست به تجاوز و جنگ جدید علیه لبنان و شکاف داخلی منجر خواهد شد.

موسوی تصریح کرد، هدف سیاست آمریکا در لبنان، تضعیف مقاومت و حمایت از امنیت اسرائیل است و هر اقدامی فقط در همین چارچوب صورت می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت، دولت آمریکا نمی تواند درست باشد و گذشت زمان این مسئله را کاملاثابت کرده است.

گفتنی است سعدالدین حریری نخست وزیر لبنان قرار است پس از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی در 24ماه جاری میلادی (سوم خردادماه) با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت وگو کند.

حریری روز گذشته در سفری یک روزه وارد ریاض پایتخت عربستان شد و امروز قرار است در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کند.

به نظر می رسد این سفرهای فشرده برای اطلاع از آخرین مواضع دولت های عربی قبل از سفر به آمریکا باشد.