آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
شهرستان ها
۱۱

شهریورماه سال جاری نخستین مرکز بین المللی آموزش امداد و نجات کشور در اصفهان به بهره برداری می رسد

اصفهان- خبرنگارکیهان:

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان اصفهان از پیشرفت 70 درصدی پروژه احداث نخستین مرکز بین المللی آموزش تخصصی امداد و نجات کشور در اصفهان خبر داد.

وی گفت: این مرکز که تنها در سه کشور بلاروس، سنگاپور و ایران دایر است، شهریورماه سال جاری در اصفهان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

«سید احمد نواب» در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مرکز بین المللی آموزشی تخصصی امداد و نجات ایران دارای سایت های مختلفی شامل حوضچه های آب، سطح های مرتفع و متفاوت، تونل های امداد و نجات و اتاق آتش می باشد، افزود: برای راه اندازی این مرکز تاکنون 3 میلیارد تومان هزینه شده و در مجموع برای کل پروژه 10 میلیارد تومان هزینه خواهدشد.

وی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان اصفهان را طراحی و ساخت خودروهای نجات عنوان کرد و گفت: این خودروها با داشتن اره های بتن بر، نورافکن و ست های نجات آمادگی حضور در کلیه حوادث را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان یادآورشد: درمرحله اول طراحی و ساخت خودروهای امداد و نجات 23 خودرو برای 23 شهرستان استان آماده می شود. همچنین دوخودروی سنگین برای عملیات تخریب در مواقع بروز حادثه تا پایان سال جاری آماده بهره برداری خواهدشد.

نواب با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 500 هزار چادر در انبارهای کشور دپو شده است، کشور را در صادرات چادر در کمک رسانی، حادثه دیدگان کشورها پیش قدم دانست و یادآورشد: در زلزله چین بالغ بر 60 هزار چادر براساس درخواست ارسال کردیم.

وی ازبرنامه جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای آماده سازی تیم های امداد و نجات روستاهای استان خبر داد.