آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
حوادث
۱۵

شهریه مدارس غیردولتی 15درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش از افزایش 5 تا 15درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی باقرزاده در گفت وگو با واحد مرکزی خبر گفت: این افزایش شهریه براساس درجه مدرسه، عملکرد آموزشی و افزایش جذب دانش آموز و همچنین حق التدریس کارکنان این مدارس متغیر خواهد بود.

وی افزود: شیوه نامه شهریه مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است و کمیسیون های تعیین شهریه سازمان های آموزش و پرورش استان ها باید تا اول تیر شهریه پیشنهادی موسسان مدارس غیردولتی را بررسی و نرخ مصوب هر مدرسه را تعیین کنند.

باقرزاده تاکید کرد: مدارس غیردولتی تا پیش از تعیین شهریه مصوب آموزش و پرورش مجاز به دریافت شهریه نیستند و مدارسی که اقدام به پیش ثبت نام و اخذ شهریه از اولیای دانش آموزان کرده اند ملزم به عودت شهریه خواهند بود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر شهریه ای به بهانه برگزاری امتحان و ارایه کارنامه از والدین دریافت شود تخلف است و برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از والدین دانش آموزان خواست مدارس غیردولتی متخلف را معرفی کنند تا بامدیران آنها برخورد شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ساعت فوق برنامه در هفته برای مدارس ابتدایی غیردولتی 6 ساعت، مدارس راهنمایی 8 ساعت و دبیرستان ها 12 ساعت است که هزینه های آن پس از تصویب در انجمن اولیا و مربیان مدرسه قابل دریافت خواهد بود.

وی افزود: ساعات فوق برنامه مراکز پیش دانشگاهی نیز براساس تشکیل کلاس های کنکور در طول سال تحصیلی و ایام تابستان تعیین می شود.

باقرزاده یادآور شد: میانگین شهریه مدارس غیردولتی هنوز محاسبه نشده است اما در سال تحصیلی گذشته میانگین شهریه ثابت مدارس ابتدایی غیردولتی شهر تهران 880 هزار تومان، مدارس راهنمایی یک میلیون و 100 هزار تومان، دبیرستان یک میلیون و 400 هزار تومان و مراکز پیش دانشگاهی 1 میلیون و 500 هزار تومان بود.

وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی ملزم به نصب نرخ شهریه های مصوب آموزش و پرورش در مدارس هستند که از تخلف های احتمالی جلوگیری شود.