آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
حوادث
۱۵

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: سرماخوردگی های اخیر ناشی از ویروس های جدید نیست

معاون مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرماخوردگی های برخی شهروندان ناشی از فصل بهار است و ورود ویروس جدیدی به کشور گزارش نشده است.

محمود نبوی با اشاره به ابتلای برخی هموطنان به سرماخوردگی در روزهای اخیر گفت: این سرماخوردگی ها ناشی از ویروس های جدید نبوده و به علت ویروس های سرماخوردگی فصلی ایجاد شده است.

معاون مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت افزود: معمولا در فصل بهار چند نوع ویروس فصلی از جمله آنفلوانزاهای فصلی و سایر ویروس های سرماخوردگی شایع شده و در کشور وجود دارد که با سال های دیگر تفاوتی نداشته و اینها به علت تغییرات آب و هوا انتقال می یابند.

وی گفت: در زمان حاضر که دمای هوا رو به افزایش می رود و فصل تابستان نیز نزدیک است، ویروس پاندمیک در منطقه گزارش نشده است.

نبوی در عین حال با اشاره به رو به سرما رفتن نیمکره جنوبی، گفت: ویروس پاندمیک در این مناطق به علت شروع فصل سرما فعال شده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون، برخی شهروندان به ویروس های آنفلوآنزای فصلی و سایر ویروس های سرماخوردگی دچار شده اند.

براساس این گزارش، این موضوع باعث نگرانی برخی افراد شده و گمان می کنند که ممکن است دچار یک ویروس آندمیک همچون آنفلوانزای نوع A شده باشند.

دکتر نبوی با تاکید بر فصلی بودن این سرماخوردگیها در خصوص مواجهه با آنها گفت: مردم باید مراعات معمول از جمله استراحت کافی در زمان ابتلابه سرماخوردگی را داشته باشند.

درد بدن، گاهی تب و سرفه های خشک از جمله علایم سرماخوردگی های فصلی است.