آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
حوادث
۱۵

رویدادهای خارجی چفیه 6هزار متری

گروهی از فعالان فلسطینی و لبنانی با تهیه یک چفیه 6500 متری، بر حق بازگشت مهاجران فلسطینی به سرزمین شان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی از فعالان لبنانی و فلسطینی در سالروز تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی که مسلمانان آن را روز «نکبت» می نامند، بزرگترین چفیه جهان را به طول 6552 متر آماده کردند.

براساس این گزارش، گروهی از فعالان لبنانی و فلسطینی روز شنبه، «مصیبت» ایجاد اسراییل را با خلق یک رکورد تازه در ساخت بزرگترین چفیه و یا سربند سنتی اعراب یادآوری کردند.

این چفیه 6552 متری که زنجیره ای از چفیه های بهم پیوسته بود در ورزشگاهی در جنوب بیروت بر روی زمین ورزشگاه پهن شده بود تا یادآور فاجعه ایجاد اسراییل در سال 1948 باشد.

فلسطینیان با انجام این کار برجسته توانستند رکورد قبلی در این زمینه را که مربوط به ایجاد چفیه ای 2932 متری در آگوست سال 2009 در اسپانیا بود را شکسته و رکورد تازه ای را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند.این گزارش با بیان اینکه یکصد داوطلب، وظیفه تهیه چفیه عظیم را در زمین چمن ورزشگاه بیروت به عهده داشتند، تصریح کرد: چینش این چفیه ها نمایانگر رقم 194 بود که یادآور سال 1948 است. در این سال، قطعنامه سازمان ملل برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های اشغالی اسراییل به تصویب رسید.

«جمال کردی» یکی از اعضای گروه 194 که مسئولیت تهیه این چفیه را برعهده داشته است، گفت: در یادبود روز نکبت، ما خواستار توجه به قطعنامه 194 سازمان ملل شدیم که در آن بر حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین فلسطین تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد که این چفیه عظیم از 6500 چفیه تشکیل شده که به هم بافته شده اند و چینش این چفیه ها به صورت عدد 194 نیز تاکیدی بر لزوم اجرای قطعنامه 194 سازمان ملل متحد است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است که نزدیک به 4هزار نفر روز شنبه در شهر غزه روز نکبت را یادآوری کرده و در ماتم این روز یک دقیقه سکوت کردند.