آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار کشور
۱۴

فرمانده کل سپاه: بسیج دانشجویی باید حلقه اتصال محققین و مراکز صنعتی باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد که سازمان بسیج دانشجویی باید حلقه اتصال بین محققین و مراکز صنعتی باشد.

به گزارش ایرنا، سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» در هشتمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر سراسر کشور افزود: در کشور ما متاسفانه تحقیقات و تلاش های محققین به مرجعی که نیازمند آن است، معرفی نمی شوند و این ارتباط به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب قطع و یا ضعف است.

وی اظهار داشت: بدون تردید، آینده کشور و انقلاب به بحث تحقیقات نیازمند است و بسیاری از کشورهای جهان که وابستگی به ابرقدرت ها ندارند، به شدت نیازمند کار تحقیقاتی و پژوهشی هستند تا پیشرفت کنند.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه باید برای فعالیت های تحقیقاتی نیز نیت خیر و خالص داشت، تصریح کرد: سیستم علمی کشور ما مشکل بزرگی برای قرار دادن افراد در مسیر رشد جامعه ایجادکرده است و آنچه که با وجود وضع جاری می توانیم انجام دهیم، معامله با خدا و خواستن از آن برای کشف استعدادها و کمک است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما ضعف فراوانی در سیستم اداری، علمی و تحقیقاتی وجود دارد، تاکید کرد: باید نظام اداری ما متناسب با جمهوری اسلامی تغییر کند و برای انجام این کار منتظر منجی هستیم.

فرمانده کل سپاه ایجادبسترهای مناسب و وضع مطلوب را برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت لازم دانست و تصریح کرد: باید این موضوع را درک کرد که تمام صحنه های حضور بسیج فقط در مسایل سیاسی و امنیتی نیست، بلکه تلاش در مسیر علمی کشور نیز می باشد.