آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار خارجی
۱۶

سنگربندی مرزی حزب الله جهت مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی

سرویس خارجی:

حزب الله لبنان برای مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی در مرزهای این کشور با اسرائیل 160 ایست بازرسی و سنگر ایجاد کرد.

پایگاه خبری «ورلد تریبیون» با اعلام این خبر افزود، حزب الله لبنان طی بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نقض حریم هوایی و زمینی این کشور در جنوب لبنان اقدام به استقرار مراکز ایست بازرسی و ایجاد سنگرهای متعدد کرده است.

حزب الله همچنین افزود، این اقدام در جهت مقابله با تهدیدهای روزافزون رژیم صهیونیستی نیز بوده است.

حزب الله لبنان در نظر دارد که علاوه بر افزایش پایگاه های نظامی و ایست های بازرسی در جنوب این کشور بر تعداد مبارزان خود نیز اضافه کند.

این در حالی است که منابع ویژه امور نظامی حزب الله اعلام کردند که حزب الله هرگز در جنگ آینده به توازن رعب و وحشت تکیه نخواهد کرد، بلکه از توازن استراتژیک در سایه توانمندی هایی که دارد استفاده خواهد کرد.

این منابع افزودند، نخست وزیر اسرائیل باید منتظر عواقب وخیم جنگ احتمالی با حزب الله باشد چرا که در صورت بروز جنگ جدید آنقدر مواد منفجره و موشک بر سر اسرائیلی ها فرود خواهد آمد که برآورد میزان آن کارآسانی نیست.

به گفته منابع نظامی حزب الله نتیجه این جنگ با جنگ های قبلی بسیار متفاوت است چرا که سامانه های موشکی رژیم صهیونیستی توان رویارویی با موشک های حزب الله را ندارد. این منابع همچنین تاکید کردند که در جنگ آینده روزانه 25 تن مواد منفجره بر سر اسرائیلی ها خواهد ریخت.

این منابع پیش بینی کردند که در صورت طولانی شدن جنگ نیز اسرائیل خسارت های اقتصادی گسترده ای را شاهد خواهد بود به طوری که دولت صهیونیستی فلج خواهد شد. منابع نظامی حزب الله خاطرنشان کردند که در صورت وقوع جنگ رفت و آمد کشتی ها در خلیج حیفا هم به دلیل حملات موشکی حزب الله متوقف خواهد شد.

از سوی دیگر، نیروهای حافظ صلح بین المللی (یونیفیل) اعلام کردند که اسرائیل دستگاه های جاسوسی پیشرفته ای در لبنان به کار گرفته است.

یک منبع یونیفیل در این باره گفت، این دستگاه های شناسایی شده جدا از دستگاه هایی است که اسرائیل در طول سال های گذشته در امتداد مرزهای زمینی و دریایی با لبنان نصب کرده است.