آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار خارجی
۱۶

اعتصاب کارکنان بخش حمل ونقل در چندین شهر آفریقای جنوبی

کارکنان بخش حمل ونقل آفریقای جنوبی با اعتصاب خود، چند شهر این کشور را فلج کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، کارکنان بخش حمل ونقل آفریقای جنوبی، خواستار افزایش حقوق و مزایای خود تا 16 درصد هستند، اما نمایندگان آنها، پس از دو هفته مذاکره با دولت، هنوز نتوانسته اند، بر سر افزایش حقوق و مزایا به توافق برسند.

برپایه این گزارش، ادامه این وضع منجر به آن شد که 50 هزار کارگر بخش حمل ونقل به طور هماهنگ دست از کار کشیده و سیستم حمل ونقل را به حالت توقف درآوردند.

همچنین 12 هزار کارگر بخش قطار شهری و داخل شهری و متروی آفریقای جنوبی هماهنگ با همکاران خود در بخش اتوبوس رانی، روز سه شنبه دست از کار کشیده و ضربه دیگری را بر امنیت حمل ونقل شهری این کشور وارد کردند.بنادر آفریقای جنوبی نیز به حالت نیمه تعطیل درآمد و کارگران این بخش، روز سه شنبه دست از کار کشیدند.

این در حالی است که «جاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی هفته گذشته از کارگران بخش حمل ونقل این کشور خواست از اختلال در روند برگزاری جام جهانی فوتبال خودداری کنند.

در همین حال به دنبال تظاهرات و اعتصاب سیستم حمل ونقل شهرهای آفریقای جنوبی، برخی از شهرهای این کشور روز سه شنبه با تشکیل صف های طولانی مردم منتظر برای سوار شدن بر اتوبوس، قطار و متروی شهری روبه رو بودند.