آرشیو چهار‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار خارجی
۱۶

بشار اسد: تل آویو به هیچ وجه قابل اعتماد نیست

سرویس خارجی:

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: مقاومت برای صلح آبرومندانه است نه برای جنگ.

بشار اسد در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر اظهار داشت، ما به اسرائیل اطمینان نداریم و براساس آمادگی برای جنگ عمل می کنیم.

وی افزود، کسانی که از گزینه مقاومت دور شده و اسیر گزینه صلح شده اند اشتباه می کنند چرا که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

وی در رابطه با سفر سعدالدین حریری و دیگر مقامات لبنانی به سوریه تصریح کرد، ما به دنبال کمک به لبنانی ها برای حل مسائل داخلی خود با تمام امکانات هستیم و اصل ثابت برای ما وحدت و عربی بودن لبنان است.

بشار اسد تاکید کرد، ما یار و یاور لبنانی ها در تمام مراحل هستیم و اعراب می دانند که اگر سوریه برای گذر از بحران به لبنان کمک نکند هیچ کس قادر به یاری آن نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع سوریه در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و مشارکت در این جنگ گفت، به نظرم اسرائیلی ها آرزو دارند جواب این سوال را بشنوند و من هرگز آرزوی آنها را برآورده نمی کنم. این امور نظامی است و ما طرح ها و برنامه های خود را رو نمی کنیم.

اسد گفت، ما باید اسرائیلی ها وقتی ساکت هستند و تهدید نمی کنند نگران باشیم، تهدیدهایی که می شنویم و موشک های اسکادی که از آن سخن می گویند رابطه ای با شروع جنگ ندارد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، سران تل آویو می دانند لبنان و سوریه در هر شرایطی آمادگی مقابله با حملات آنان را دارند.

وی همچنین گفت، دیمیتری مدودوف در سفر اخیرش به سوریه پیشنهاد شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را مطرح کرد که در صورت قطع رابطه سوریه با ایران و جنبش های مقاومت بلندی های جولان به سوریه بازگردانده خواهد شد لیکن ما اعلام کردیم که اسرائیل برای صلح تلاش نمی کند و هر سخنی در این باره بی فایده است.

بشار اسد در مورد اعمال فشار بر جنبش حماس یا دیگر جنبش های مقاومت فلسطین گفت، ما نظرمان را به هیچ یک از جنبش های فلسطینی تحمیل نمی کنیم و به نظر ما هر کس به مسئولیت های خود عمل می کند.