آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
حوادث
۱۵

فاطمه و امیرعلی اسامی منتخب تهرانی ها

در سال گذشته از بین تمام اسامی ثبت شده امیرعلی در بین پسران و فاطمه در بین دختران بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش شبکه ایران، سیداحمد قشمی، مدیر ثبت احوال تهران افزود: امیرحسین و اباالفضل در رتبه های بعدی اسامی بوده و از آن سو زهرا و نازنین زهرا دوم و ستایش رده سوم اسامی متولدین تهرانی را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه های جدید به صورت پایلوت در دهه فجر در تهران آغاز شده است، گفت: در منطقه جنوب، مرکز و غرب تهران این طرح به صورت پایلوت آغاز شده است.

مدیرکل ثبت احوال تهران با تاکید بر اختصاص شناسنامه های جدید به چهار گروه تهرانی تصریح می کند: شناسنامه های جدید در سه منطقه ثبتی در حال صدور بوده و فعلابرای افرادی که 1-15 سال از زمان صدور شناسنامه شان گذشته باشد، 2-افرادی که شناسنامه خود را مفقود کرده اند، 3- کسانی که تغییرات سجلی در شناسنامه ایجاد کنند و 4- آنهایی که خواهان تغییرات در نام و نام خانوادگی خود باشند صادر می شود.

قشمی درباره هزینه های دریافت شده برای صدور شناسنامه جدید، می گوید: برای تعویض شناسنامه های جدید 2 هزار تومان و برای شناسنامه المثنی اول 10 هزار تومان و برای صدور شناسنامه المثنی دوم 20 هزار تومان دریافت می شود.

وی همچنین درباره کارت های ملی هوشمند گفت: این کارت ها به صورت پیش پایلوت و پایلوت در استان قم در حال اجرا بوده و تا سال 90 در تهران نیز اجرا خواهد شد.

قشمی درباره خصوصیات این طرح خاطرنشان می کند: کارت ملی جدید هوشمند بوده و با دارا بودن چیپ های الکترونیکی امکان تجمیع انواع کارت شناسایی اعم از گواهینامه، کارت پایان خدمت سربازی و... را فراهم کرده است.