آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
ایران زمین
۲۳

کلنگ تونل کبیرکوه به زمین زده شد

ایلام - محمدکریم ویسی کلنگ تونل کبیرکوه، بزرگترین تونل کشور در آبدانان استان ایلام به زمین زده شد.

دکتر حمید رضا بهبهانی وزیر راه و ترابری در آئین کلنگ زنی این طرح عظیم گفت: به دستور رئیس جمهور، رفع مشکل ارتباطات جاده ای استان ایلام بخصوص حوزه جنوبی آن در اولویت اول وزارت راه و ترابری قرار دارد.

وی افزود: تونل کبیرکوه به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های کشور با 4 کیلومتر طول در مدت 4 سال احداث خواهد شد. تمام اعتبارات مورد نیاز این طرح بزرگ ملی با اختصاص ردیف های بودجه ای از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و تزریق خواهد شد.

وزیر راه و ترابری گفت: با احداث این تونل ارتباط شهرستان های دهلران و آبدانان با مرکز استان 60 کیلومتر کاهش می یابد و علاوه بر کاهش نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

بهبهانی افزود: در آینده نزدیک پس ازمطالعه و نظر کارشناسی، راه اندازی و استفاده از فرودگاه شهرستان آبدانان مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.همچنین علی عزتی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: این تونل علاوه بر روان سازی ترافیک غرب و جنوب کشور و ترانزیت کالااز بازارچه های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی و همچنین زائران عتبات عالیات، باعث توسعه پایدار در استان ایلام بخصوص شهرستان های جنوب آن می شود.همچنین مهندس مجتبی اعلایی استاندار ایلام ارتباطات جاده ای، ریلی و هوایی را کلید توسعه استان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با احداث تونل کبیرکوه، راه اندازی فرودگاه مهران و آغاز مطالعه خط راه آهن خوزستان- ایلام در آینده نزدیک، شاهد شتاب روند توسعه در این استان باشیم.