آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۱۲
جامعه
۱۷

تخلفات آموزشگاه های زبان را تلفنی اعلام کنید

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که تعداد آموزشگاه های زبان و کنکور در سراسر کشور 7 هزار و 92 آموزشگاه است، که دارای مجوز رسمی هستند از مردم خواست تخلفات را تلفنی گزارش کنند.

ابوطالب حافظی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر این که این آموزشگاه ها تحت نظارت و بازرسی این وزارتخانه هستند، یادآور شد: نظارت بر مراکز آموزش و پرورش غیردولتی مطابق دستورالعمل جامع نظارت در 31 استان صورت گرفته و همه مناطق شهر تهران نیز همانند سایر مناطق کشور توسط ارزیابان خبره آموزشگاهی مورد بازدید و نظارت قرار می گیرند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: چنانچه اولیا دانش آموزان تخلفی را مشاهده کردند می توانند با شماره تماس 88840899 021 تماس و آن را به مسوولان اعلام کنند. وی درباره چگونگی تشخیص مراکز فاقد مجوز تصریح کرد: برای شناسایی مجاز بودن آموزشگاه ها توجه به عبارت «دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش» روی تابلوها و همچنین رویت موافقت اصولی نصب شده در محل های ثبت نام، گواه بر داشتن مجوز از این وزارتخانه است.

حافظی در مورد آمار دانش آموزان تحت پوشش این مراکز نیز بیان کرد: از تعداد 7 هزارو 92 آموزشگاه مجاز در سراسر کشور 3392 آموزشگاه متوسطه و کنکور و 3700 آموزشگاه زبان خارجه هستند که تعداد 8 میلیون و 932 هزار و 40 نفر از دانش آموزان را تحت پوشش خود دارند که از این تعداد 3 میلیون و 118 هزار و 25 نفر پسر و 5 میلیون و 814 هزارو 14 نفر دختر هستند. وی تعداد آموزشگاه های شهر تهران را 940 مرکز اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 423 آموزشگاه متوسطه در کنکور و 517 آموزشگاه زبان خارجه هستند.