آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۰۶۱
سیاست
۲

تعطیلی اعتراضی بازار تهران

بازاریان تهران در اعتراض به هتک حرمت قرآن صبح چهارشنبه این هفته ضمن تعطیلی محل های کسب خود در تجمعی اعتراض آمیز، انزجار خود را نسبت به این اقدام اعلام می کنند. به گزارش مهر، تجمع اعتراض آمیز بازاریان صبح روز چهارشنبه 24/6/89 از ساعت 30/8 تا 30/10 در مسجد حاج سید عزیزالله بازار انجام می شود. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع تجمع کنندگان به سخنرانی می پردازد.

نظر مراجع تقلید درباره مهدورالدم بودن اهانت کنندگان به قرآن

آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید درباره مهدورالدم بودن اهانت کنندگان به قرآن در امریکا نظر خود را اعلام کردند. به گزارش فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و امام صادق (ع) با ارسال نامه های جداگانه ای خطاب به آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نظر ایشان را درباره مجازات اهانت کنندگان به قرآن در امریکا جویا شدند. متن پاسخ آیات عظام به این شرح است: از نظر فقه اسلامی مخالفت شدید با این قبیل افکار واجب و لازم و کشتن کسانی که اقدام به این عمل نمودند نیز واجب است. ولی برنامه این موضوع باید با نظر حاکم شرع صورت بگیرد و بدون آن جایز نیست و ما این فکر و این عمل را به شدت محکوم می کنیم. (حسین نوری همدانی)

جواب آیت الله مکارم شیرازی نیز به این شرح است: بدون شک آتش زدن قرآن مجید سبب می شود که شخص مرتکب آن مهدورالدم باشد ولی در این گونه موارد بدون اجازه حاکم شرع نباید هیچ گونه اقدامی صورت گیرد. البته همه باید آن را شدیدا محکوم نمایند.

آتش زدن پرچم امریکا مقابل سفارت حافظ منافع امریکا

روز گذشته جمعی از دانشجویان تهرانی با تجمع مقابل سفارت سوئیس در تهران پرچم امریکا را به آتش کشیدند. به گزارش ایرنا، دانشجویان هنگام آتش زدن پرچم امریکا شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «حتی اگه بمیریم سازش نمی پذیریم» سر دادند.

اهدای قرآن انگلیسی به سفیر واتیکان

تشکل های دانشجویی عصر دیروز با تجمع مقابل سفارت واتیکان در تهران نسخه ای از قرآن کریم به زبان انگلیسی را به سفیر واتیکان اهدا کردند. به گزارش مهر، این مراسم در مقابل سفارت واتیکان در تهران واقع در خیابان نوفل لوشاتو برگزار شد.