آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۰۹
تهران
۱۲

خانه سلامت کارگران در تهران راه اندازی می شود

مدیر کل سلامت شهرداری تهران از راه اندازی نخستین خانه سلامت کارگران در منطقه 18 تهران به صورت پایلوت خبر داد. محمدمهدی گلمکانی گفت: خانه های سلامت کارگران در مناطق کارگر نشین با هدف رفع مشکلات خاص این قشر راه اندازی می شود. به گزارش مهر، وی افزود: خانه سلامت کارگر به صورت پایلوت در منطقه 18 با هدف برطرف کردن نیازهای کارگران راه اندازی شده است، چون کارگران یکسری نیازهای تخصصی و مربوط به خود دارند که درمان های تخصصی را نیز با خود به همراه دارد.گلمکانی با بیان اینکه شهرداری برای نیازهای تخصصی و ساختاری خود اقدام به ایجاد خانه های سلامت از قبیل خانه های سلامت همکار و یا خانه سلامت مسافر کرده است، افزود: خانه های سلامت همکار در ادارات شهرداری و خانه های سلامت مسافر در ترمینالها و پایانه ها ایجاد شده است.وی در مورد اقدامات و خدمات خانه های سلامت کارگری اظهار داشت: خانه های سلامت کارگری که در ساختارهای کارگری و مناطق کارگرنشین طراحی شده، کارهای تخصصی تری در بحث کارگرها انجام می دهد که می توان در این زمینه به بحث های مشاوره ای خاص این قشر و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: در خانه سلامت کارگران با توجه به نیازهای آنها نکات ایمنی، بهداشتی و تفهیمی در محیط کار توسط مشاوران تخصصی مشاوره می شوند.

گلمکانی ادامه داد: با توجه به این که کارگران قشر زحمتکش جامعه هستند و با سایر طبقات متمایز هستند بنابراین بحث تحکیم بنیان خانواده هایشان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.