آرشیو پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۵
اجتماعی
۴

وام دانشجویی امسال 3 برابر می شود

گروه اجتماعی مبلغ 250 میلیارد تومان به عنوان وام شهریه دانشجویی به تصویب رسیده است که در صورت پرداخت آن وام دانشجویی نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش می یابد.

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان کشور در گفت وگو با خبرنگار «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: «صندوق رفاه دانشجویان بیش از 18 نوع وام به دانشجویان پرداخت می کند که مهمترین آن وام شهریه دانشجویی است دانشجویان به کمک آن می توانند شهریه های خود را پرداخت کنند.

کیوان مرادیان در ادامه افزود: مبلغ مصوب این وام سال گذشته 120 میلیارد تومان بود که متاسفانه با 30 درصد کسری پرداخت شد اما امسال با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر علوم و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری موفق شدیم مبلغ وام شهریه را به 250 میلیارد تومان افزایش دهیم. این مبلغ تا به این لحظه به عنوان مصوب صندوق است و امید است بزودی از محل اعتبارات مربوطه تامین و پرداخت شود.

وی همچنین تصریح کرد: ریاست محترم جمهور دستور دریافت کامل و سریع این وام را داده اند و در صورت تحقق این مبلغ اعتبار امسال ما برای ارائه وام به دانشجویان نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش می یابد.

مرادیان همچنین اظهار داشت: افزایش سه برابر بودجه وام شهریه هم بر تعداد وام گیرنده ها و هم بر مبلغ دریافتی دانشجویان تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه مهمترین وام های صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام تحصیلی دانشجویان از 13 میلیارد تومان در سال 88 به 31 میلیارد در سال 89، وام مسکن از یک میلیارد و 750 میلیون ریال در سال 88 به 10 میلیارد ریال در سال 89 و وام ضروری دانشجویان از 24 میلیارد ریال در سال گذشته به 60 میلیارد ریال در سال 89 افزایش یافته است.

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: تمام دانشجویانی که طبق اعلام دانشگاه محل تحصیل خود ثبت نام کرده و درخواست وام داده اند به محض تامین اعتبار و پرداخت این وام ها به دانشگاه می توانند وام درخواستی خود را دریافت کنند و اگر هم در زمان پرداخت تاخیری وجود داشته باشد این تاخیر متوجه دانشجو نیست، البته زمان پرداخت این وام ها را بزودی و احتمالا برای آبان ماه سال جاری پیش بینی می کنیم.