آرشیو پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۵
اجتماعی
۴

سفیر ترکیه در ایران: مسائل فرهنگی از علایق ایران و ترکیه است

گروه اجتماعی ترکیه به منظور همکاری رسانه ای گسترده با جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد چرا که این امر زمینه ساز گسترش روابط همه جانبه با همسایگان است.

اومیت یاردیم سفیر ترکیه در ایران با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار سفیر ترکیه ضمن ابراز علاقه مندی برای همکاری رسانه ای گسترده با کشورمان، از حضور رسانه های مختلف کشورش در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها استقبال کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از دیدار سفیر ترکیه گفت: در حقیقت ما برادرانی هستیم که به دلایل غیرعقلانی فاصله هایی بین ما ایجاد شده که هیچ ضرورتی برای آنها نیست.

محمد علی رامین افزود: ما خود را با هم برادر می دانیم و فاصله بین دو ملت ایران و ترکیه جز یک سیم خاردار چیز دیگری نیست و قبل از اینکه امریکا بر روی نقشه جغرافیایی بوده باشد و حتی قبل از اینکه اروپایی وجود داشته باشد، ما با هم همسایه بودیم و بعد از اینکه امریکای زورگو نابود شود، ما باز هم با یکدیگر همسایه و برادر خواهیم بود. اومیت یاردیم سفیر ترکیه در ایران در ادامه این دیدار با بیان اینکه بنده به سخنان شما اعتقاد کامل دارم، گفت: در اینکه در آینده کشورهای ایران و ترکیه در منطقه کشورهای بزرگ و مهمی خواهند بود شکی نیست.