آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
ایران زمین
۲۳

اشتغال در 3 استان با ساخت آزاد راه دریایی شمال

حسین خانی

ساری - براساس برآوردهای اولیه، ساخت آزاد راه دریایی شمال رونق گردشگری و اقتصاد و نیز ایجاد اشتغال را در 3 استان شمالی در پی خواهد داشت.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران که برای بازدید از طرح های تفریحی توریستی غرب مازندران به این منطقه سفر کرده بود، با بیان این مطلب افزود: دولت براجرایی شدن این طرح تاکید جدی دارد و تا تحقق آن پیگیری درباره آن را در دستور کاری خود دارد.

وی گفت: این طرح از غربی ترین نقطه مازندران تا شرقی ترین منطقه امتداد خواهد داشت، این در حالی است که مدتی قبل استاندار گیلان نیز از ساخت این آزادراه خبر داده بود.

به گفته مهندس قهرمانی استاندارگیلان، این آزادراه به صورت سازه آهنی (پل) در فاصله 150 متری ساحل بر روی دریا ساخته می شود و به همین علت از تخریب محیط زیست جلوگیری می کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ساخت این آزادراه از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان های شمالی کشور است که اکنون در مرحله مناقصه و انتخاب سرمایه گذار قرار دارد.

همچنین گفته شده که قرار است،راه آهن رشت - ساری نیز در کنار این آزادراه ساخته شود که با ساخت آن زمینه توسعه بنادر، طرح های گردشگری و ساخت اسکله های جدید فراهم می شود.

در همین حال استاندار مازندران در حاشیه بازدید از طرح گردشگری فانوس دریای سی سنگان نوشهر گفت: موضوعی که سال های اخیر در عرصه های ساحلی اتفاق افتاده ناشی از به هم خوردن هندسه سواحل مازندران بر اثر پیشروی آب است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری از مناطق ساحلی استان عملا تا چند متر داخل دریا سند دارد، تصریح کرد: برخی از این عرصه های سنددار که بر اثر پیشروی آب در داخل دریا مانده باید تعیین تکلیف شود. با ایجاد این طرح که توسط سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور طراحی شده، هندسه تغییر یافته سواحل مازندران، تصحیح می شود.

وی تاکید کرد: استانداری مازندران تا جایی که چارچوب های قانونی اجازه دهد نسبت به حمایت از این سرمایه گذار اقدام خواهد کرد.