آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار خارجی
۱۶

در پاسخ به ادعاهای گروه 14 مارس طرفداران حزب الله: حفظ سلاح مقاومت امروز یک ضرورت است

سرویس خارجی-

گروه 8 مارس با حمایت از مقاومت و سلاح آن تاکید کرد که اگر سلاح مقاومت نبود امروز لبنان هم نبود.

علی خریس در پاسخ به ادعاهای گروه 14 مارس مبنی بر خلع سلاح مقاومت در کشور اظهار داشت، ما به مقاومت و سلاح آن برای مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید اسرائیلی پایبندیم و هدف قرار دادن مقاومت توسط برخی گروه های داخلی هیچ تاثیری در آن نخواهد داشت.

وی افزود، من این گروه ها را نصیحت می کنم که از آنچه در منطقه می گذرد و از سقوط رهبرانی که با تسلیم شدن در برابر اسرائیل ذلت و خواری را پذیرفته اند عبرت بگیرند.

مردان فارس نماینده پارلمان لبنان نیز اظهار داشت: اگر سلاح مقاومت نبود بسیاری از سران گروه 14 مارس و در راس آن سعدالدین حریری نمی توانستند هم اکنون در لبنان زندگی کنند.

علی عبدالله وزیر جوانان و ورزش دولت حریری گفت، کسانی که از خلع سلاح مقاومت صحبت می کنند خواستار تامین امنیت اسرائیل هستند.

«عبدالامیر قبلان» معاون رئیس شورای عالی اسلامی شیعه لبنان نیز به همه گروه ها هشدار داد که گرفتار توطئه، فتنه و اختلاف نشوند چرا که در این صورت تر و خشک با هم می سوزند.

رئیس تجمع مردمی عکار نیز تصریح کرد: مقاومت لبنان به دلیل اینکه از ارتباط ملت، ارتش و نیروی مقاومت تشکیل شده، همیشه پیروز است.دبیر هیئت عمومی حزب البعث لبنان نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که سمیرجعجع، رئیس هیئت اجرایی القوات اللبنانیه، لبنانی ها را بی خرد می پندارد و احتمالا گمان می کند که قربانیان، به دلیل گذشت زمان جلاد خود را فراموش کرده اند.