آرشیو چهار‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار اقتصادی
۴

رئیس کل بانک مرکزی: بانک ها موظفند تا آخرین ساعات پایانی سال تسهیلات ارایه کنند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تا پایان سال باید کار مردم و مشتریان انجام شود و به این بهانه بانک ها اجازه ندارند، درخواست های مشتریان را برای دریافت وام به سال بعد موکول کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود بهمنی در مورد اینکه چرا در ماه های پایانی سال و ماه های ابتدای سال جدید برخی بانک ها به متقاضیان وام خدمات ارائه نمی کنند، گفت: هیچ بانکی براساس قانون و مقررات نمی تواند در ماه اسفند یا از 15 فروردین ماه سال آینده به بعد به مردم وام ندهد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال کار مردم و مشتریان باید انجام شود و به این بهانه بانک ها اجازه ندارند، درخواست های مشتریان را به سال بعد موکول کنند.

بهمنی ادامه داد: اما ممکن است برخی بانک ها بر این تصور باشند که در پایان سال بستن حساب ها و این گونه مسائل زمان بر است و کارها به کندی صورت می گیرد اما این دلیلی برای عدم ارائه خدمات به مشتریان نیست زیرا تمام سیستم ها به طور کامل الکترونیکی است و حساب ها تا پایان اسفند در همان روز بسته، تنظیم و تعیین می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: برخلاف گذشته که امور بانکی به صورت دستی انجام می شد، در حال حاضر حساب ها بلافاصله بسته می شود و هیچگونه مشکلی از نظر ارائه سرویس و خدمات دهی حتی در زمینه تسهیلات برای بانک ها وجود ندارد.

وی افزود: البته ممکن است برخی واحدها مسائل این چنینی را عنوان کنند و این هم درست نیست و ما تذکرات لازم را به آنها داده ایم.بهمنی در ادامه همچنین با اشاره به بسته سیاستی بانک مرکزی گفت: با توجه به حجم و اهمیت کار، سه شنبه هفته گذشته در شورای پول و اعتبار بسته سیاستی بانک مرکزی مطرح شد. در نشست بعدی هم این موضوع مطرح خواهد شد تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: متاسفانه به تازگی در برخی از رسانه ها مباحثی در خصوص سیاست های بانک مرکزی و نرخ ها عنوان می شود و به دلیل این که هنوز بسته سیاستی بانک مرکزی تصویب نشده است، هیچ کدام رسمیت و قطعیت ندارد بلکه فقط دیدگاه های شخصی است.

وی تاکید کرد: به محض این که سیاست ها مشخص و تصویب شوند، از طریق شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اطلاعات دقیق در اختیار مردم قرار می گیرد.