آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

در ذهن تو یک اتفاقی افتاده! راهکار خیابان جواب نمی دهد

گروهک ملی- مذهبی به عنوان یکی از محافل پشت پرده فتنه سال 88 تاکید کرد: راهکار خیابان جواب نداده و ظرفیت آن به پایان رسیده است.

ارگان این گروهک با اشاره به سناریوی 25 بهمن و ضمن درزگرفتن فراخوان های بعدی برای اول و دهم اسفند نوشت: راهبرد راهپیمایی به پایان خود رسیده است. قطع شدن راهپیمایی خود نشان از این دارد که در ذهن توده یک اتفاقی افتاده است. کسانی که هنوز در پی بسیج در خیابان هستند باید در نظر داشته باشند که این راهکار جواب نهایی نداده و ظرفیت آن به پایان رسیده است.

این گروهک پوششی برای نهضت آزادی در ادامه تحلیل خود تصریح کرد «اصرار بر یک استراتژی که به فرجام نمی رسد، خود ایجاد ضعف می کند. جنبش درگیر یک انسداد استراتژی شده است» و با تخطئه برخی اظهارات شاعرانه کسانی چون موسوی نوشت: شعار هر شهروند یک رهبر و یا هر نفر یک رسانه و این گونه موارد بیشتر شعارهایی بدون مبنا برای گریز از مسئولیت هستند. هر حرکتی نیاز به هماهنگ کننده و سازمان دهنده دارد. البته این نکته نیز ارادی نیست یعنی در شرایط موجود کسانی که بتوانند این نقش را بازی کنند، اندک اند. همچنین خیابان باید بتواند قدرت را به چالش بکشاند نه این که قلقلک بدهد.

پیش از این عناصری چون سحابی هشدار داده بودند که اپوزیسیون راه را اشتباه پیموده و به اسم مبارزه با خشونت و قانونگرایی، خود را جریانی ساختارشکن و خشن نشان داده و بنابراین با ریزش گسترده مواجه شده است.